۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مراقب باشیم آرمان بزرگ انقلاب به هدف کوچکی به نام درد نان تبدیل نشود
کد خبر: ۲۱۵۹۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۹ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین:

مراقب باشیم آرمان بزرگ انقلاب به هدف کوچکی به نام درد نان تبدیل نشود

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین عنوان کرد: دشمن می‌خواهد تا ما را در ظواهر عزاداری غرق کند تا از اهداف اصلی نهضت امام حسین(ع)فاصله گرفته و آنها را کوچک بشماریم.

مراقب باشیم آرمان بزرگ انقلاب به هدف کوچکی به نام درد نان تبدیل نشود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی در جمع عزاداران هیأت فاطمیون شهر الوند به تبیین وظایف جوان مؤمن انقلابی پرداخت و گفت: جوانی در مکتب حسینی رشد می‌کند که با تأسی از اصحاب امام حسین(ع) نسبت به اهداف کاروان اباعبدالله(ع)آگاهی داشته باشد.

اوتارخانی افزود: شناخت اهداف نهضت امام حسین(ع) آسایش را از دشمن خواهد گرفت، زیرا تبیین ترویج این اهداف ریشه دشمن را خواهد زد.

وی ادامه داد: اگر در هیأت و جلسه عزاداری بر شعله انقلابی‌گری جوان حزب‌اللهی افزوده شود آن موقع است که دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن آن معطوف می‌کند.

اوتارخانی بیان داشت: امام خمینی(ره) تعریف جدیدی از کربلا را به مردم معرفی کرد که نتیجه آن انقلابی بود که امروز الگوی ملت‌های آزادی‌خواه جهان است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اضافه کرد: در همان سال‌های ابتدایی انقلاب، دشمن فهمید که باید این انقلاب را از بین ببرد، زیرا از اهداف نهضت حسینی(ع) کاملاً آگاهی داشت.

این مسئول تصریح کرد: دشمن می‌دانست که اگر اشک و گریه، شور و شعور حسینی با وجود مردم دیگر کشورها نیز گره بخورد اتفاقی همچون انقلاب اسلامی رخ خواهد داد و برای همین ترویج نسخه‌های تقلبی عزاداری را آغاز کرد.

اوتارخانی ابراز کرد: ابداع قمه‌زنی، عزاداریهای خاص از جمله اقداماتی است که دشمن برای ایجاد انحراف در مراسم عزاداری انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد تا ما را در ظواهر عزاداری غرق کند تا از اهداف اصلی نهضت امام حسین(ع)فاصله گرفته و آنها را کوچک بشماریم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با بیان اینکه جریان نفاق به دنبال غبارآلود کردن فضای جامعه است، یادآور شد: حضرت زهرا(س) با نفاق مقابله کرد، زیرا دشمنان می‌خواستند با برگزاری یک عزاداری عظیم برای فرزند رسول خدا(ص) دستان خود را تطهیر کرده و تا همیشه تاریخ مظلوم‌نمایی کنند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه نفاق و انحراف از مسیر درست، دین و مجالس اباعبدالله(ع) را تهدید می‌کند، ابراز داشت: برای خروج از انحراف باید کارکرد مجالس عزاداری را خوب شناخته و اثر آنرا را درک کرد.

اوتار خانی اذعان کرد: مجلس عزای امام حسین(ع) تنها برای شفاگرفتن و ذکر گفتن نیست، بلکه هدف و انگیزه حرکت کاروان کربلا باید در عزاداران حرکت ایجاد کرده و انقلابی‌گری آنان را تقویت کند.

این مسئول با اشاره به شاخصه‌های انقلابی‌گری عنوان کرد: شناخت ارزش‌های انقلاب اسلامی و پایبندی به آنها یعنی بدانیم انقلاب برای شکم و تأمین آب و برق نبوده، بلکه هدف ایجاد نهضت و معرفتی است که باید به دنیا صادر شود.

اوتارخانی تصریح کرد: امروز باید مراقب باشیم که آرمان بزرگ انقلاب اسلامی را به هدف کوچکی به نام درد نان تبدیل نکنند.

وی ادامه داد: انقلابی برای آنکه کشور خود را به سمت اهداف و ارزش‌های معرفتی و سیاسی نهضت امام حسین(ع) سوق بدهد باید به موضوعاتی همچون استقلال وآرمان‌های انقلاب توجه وآنها را ترویج دهد.

اوتارخانی با اشاره به اینکه عدم تبعیت از دشمن و شناخت نقشه‌های او یکی از شاخص‌های انقلابی‌گری است، خاطرنشان کرد: امروز نقشه‌های دشمنان ما بسیار پیچیده است و آنان در تلاشند تا از هر وسیله‌ای برای از بین بردن توان، انرژی و استعداد مردم ما استفاده کنند که نمونه آن ترویج شبکه‌های اجتماعی و اتلاف وقت جوانان است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بیان داشت: دشمن برای اجرای پروژه نفوذ از روش‌هایی استعدادهای جوانان را حرز می برد که فکر آنرا نمی کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی جوان انقلابی، شاخصه‌های انقلابی‌گری را در خود تقویت کرد، آن موقع خروجی هیأت‌های مذهبی خواسته‌هایی همچون داشتن شهری انقلابی خواهد بود که لازمه آن وجود نمایندگان و رییس جمهوری انقلابی است.

این مسئول گفت: برخی می‌گویند نباید مجلس امام حسین(ع) را سیاسی و آن را به امورات کوچک دنیوی وارد کرد، در صورتی که اباعبدالله(ع) را کسانی به شهادت رساندند که آن را به مسائل کوچک دنیوی گره‌زدند و به بهانه‌های مختلف از همراهی ایشان سر باز زدند.

اوتارخانی ادامه داد: امروز باید تعریف درستی از نهضت عاشوراء و نقشه‌های دشمن داشته و با تقویت شاخص‌های انقلابی‌گری، بصیرت و تبعیت از ولایت فقیه در مسیر درست حرکت کنیم.
انتهای پیام/3008

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان