۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در ۸ روستای استان
کد خبر: ۲۱۵۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۵ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

معاون مدیرکل امور روستایی قزوین خبر داد:

شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در ۸ روستای استان

معاون مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان قزوین بیان کرد: در ۸ روستا فاز اجرایی این پروژها از سال ۹۵ آغاز شده است به طور نمونه در روستای کلج در منطقه طارم سفلی شرکت تعاونی و فراوری زیتون، روستای خونان شرکت تعاونی تولید و فراوری پسته تاسیس شده است.

شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در  ۸ روستای استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اکرم نجفی، معاون مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان قزوین در حاشیه نشست خبری مدیرکل امور روستایی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین با اشاره به روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: 15 مهر ماه روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است.
وی گفت: 14- 15 مهرماه هرسال معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برنامه‌ای با حضور رئیس جمهور در سطح کشور در سالن اجلاس سران برگزار می‌کنند و از منتخبین شوراها و دهیاران روستایی دعوت به عمل می‌آید ولی به دلیل سفر دکتر روحانی این برنامه به 1-2 آبان ماه موکول شده است.
معاون مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان تصریح کرد: استان قزوین دارای 1150 روستا است که از این تعداد 842 روستا دارای سکنه هستند، همچنین 530 روستای بالای 30 خانوار توسط نهاد دهیاری‌ها اداره می‌شود.
نجفی در ادامه اضافه کرد: استان قزوین دارای 19 بخش است که تمامی روستاهای بالای 30 خانوار این بخش‌ها توسط 530 دهیاری مدیریت می‌شود.
وی با اشاره به سند توسعه روستایی در استان قزوین بیان کرد: تدوین سند روستایی در دولت یازدهم برای تمامی استان‌ها ملزم شد و در این زمینه استان قزوین در سال 94 سند توسعه روستایی را برای تمامی روستاهای استان تهیه و و تدوین کرده است.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: این سند در شورای اداری برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده است، و در اول اسفند سال 94 در حضور آقای رضوی معاون روستایی و مناطق محروم کشور رونمایی شد.
معاون مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان عنوان کرد: 12 راهبرد برای توسعه روستایی استان در این سند پیش بینی شده است که یکی از مهمترین راهبردهای این سند الگوی مشارکتی برای توسعه روستایی است.
وی در ادامه توضیح داد: برای اجرای این راهبرد طرح شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در روستاهای استان اجرایی شد که در این برنامه 20 روستا انتخاب شد تا قابلیت‌های اجرایی و فعالیتی این روستاها مشخص شود.
نجفی افزود: در 8 روستا فاز اجرایی این پروژها از سال 95 آغاز شده است به طور نمونه در روستای کلج در منطقه طارم سفلی شرکت تعاونی و فراوری زیتون، روستای خونان شرکت تعاونی تولید و فراوری پسته تاسیس شده است و در سایر روستاها نیز پروژها در حال پیگیری هستند.
وی در پایان یادآور شد: 13- 18 دی ماه سال جاری نمایشگاه توانمندی‌های روستایی در محل نمایشگاه دائمی تهران برگزار خواهد شد که استان قزوین در دو بخش معرفی فعالیت‌های شرکت دانش بنیان در حوزه روستایی و معرفی توانمندی و دستاوردهای روستایی شرکت خواهد کرد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان