۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عملیات حدنگاری در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجراست
کد خبر: ۲۱۵۴۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۹ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر امور اراضی قزوین:

عملیات حدنگاری در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجراست

مدیر امور اراضی استان قزوین در حاشیه بازگشایی پاکت‌های چهارمین قرار داد اجرای کاداستر اراضی کشاورزی استان عنوان کرد : کاداستر اراضی کشاورزی در سطح یکصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در حال اجرا است .

عملیات حدنگاری در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجراست
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، رضا افلاطونی ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه بررسی طرح کاداستر که با حضور صیدی نژاد معاون حفظ کاربری و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در محل اداره امور اراضی قزوین برگزار شد، اظهارکرد: تلاش برای تهیه نقشه کاداستر در کشور، سابقه طولانی دارد که اولین بار در قانون ثبت مصوب 26 اسفند ماه سال 1310 به این موضوع پرداخته شد که برای تشخیص و شناسایی حدود و موقعیت املاک و اراضی مشخصات ثبتی و نقشه اراضی و املاک تهیه شود.
وی افزود: امّا با گذشت 85 سال از تصویب این قانون به دلیل اجرایی نشدن این موضوع موجب افزایش پرونده‌های قضایی با عناوین مختلف از جمله: اختلافات بین مردم و دولت ، مردم با مردم شده است و ال نهایه با تدبیر دولت  و تصویب قانون جامع حدنگاری( کاداستر)کشور مصوب 12 بهمن 93 دوباره موضوع حدنگاری املاک و اراضی کشاورزی با قدرت هر چه تمام‌تر در دستور کار قرار گرفت که در این راستا سازمان امور اراضی کشور تفاهم نامه ای باسازمان ثبت و اسناد و املاک کشور امضاء کردکه منجبر به صدوردستورالعمل عملیاتی حدنگاری گردید .

مدیرامور اراضی استان قزوین بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوعدر برنامه ریزی های بعمل آمده توسط این مدیریت  یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک بازوی کارآمد دولت و بستر توسعه موضوعکاداستر و سند دار کردن اراضی کشاورزی را می توان برشمرد که در مدیریت امور اراضی استان در حال اجرامی باشد .

افلاطونی خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه استان قزوین بعنوان پایلوت کشوری کاداستر اراضی کشاورزی معرفی شد ، یکی از سه استان پیش رو می باشد که تاکنون 94000 هکتار از اراضی کشاورزی حدنگاری آن در دستور کار قرارگرفته که حدود 20000 هکتاراز مجموع مراحل عملیاتی کار آن اتمام شده فقط موضوع استاندارد سازی آن باقی مانده وحدود 1000 هکتارنیز اطلاعات ثبتی حقوقی و توصیفی و نقشه هوایی نقاط آن تکمیل و به اداره ثبت استان جهت صدور اسناد ارسال گردیده است .

مدیر امور اراضی استان قزوین ضمن  درخواست از دستگاه‌های مربوطه نسبت به طرح حدنگاری ، ابراز کرد : همه نقشه ها و اطلاعات توصیفی با ضریب خطا 10 سانتیمترجمع آوری شده است .
وی در پایان یادآور شد:
از فواید این طرح می توان به رفع اختلافات و نزاع های بین دولت و مردمرفع تداخلات مردم با یکدیگر ، دسترسی سریع و آسان با کمترین هزینه به اطلاعات وداده  مربوطه ، کارشناسی دقیق کشاورزی با ضریب خطا کمتر می توان اشاره کرد .
گفتنی است؛ طرح حدنگاری(کاداستر اراضی کشاورزی ) علاوه بر اطلاعات ثبتی حقوقی و توصیفی و نقشه ها . اطلاعات مجاورین اراضی ، نوع خاک ، نوع کاربری را نیز مشخص شده که با وجود این سامانه اطلاعاتی می توان یک مدیریت هوشمند کشاورزی و آب و خاک را داشت.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان