۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پایتخت خوشنویسی عنوانی نیست که در جایی ثبت کنیم/ حمایت مالی از پروژه تالار شهر قزوین نیازمند بررسی است
کد خبر: ۲۱۵۴۴۹ نویسنده: علی جنتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۸ ساعت: ۱۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

وزیر فرهنگ و ارشاد:

پایتخت خوشنویسی عنوانی نیست که در جایی ثبت کنیم/ حمایت مالی از پروژه تالار شهر قزوین نیازمند بررسی است

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه حمایت مالی از پروژه تالار شهر قزوین نیازمند بررسی است، گفت: پایتخت خوشنویسی برای قزوین، عنوانی نیست که در جایی ثبت کنیم بلکه در عمل این پایتختی باید به ثبت برسد.

پایتخت خوشنویسی عنوانی نیست که در جایی ثبت کنیم/ حمایت مالی از پروژه تالار شهر قزوین نیازمند بررسی است
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در دهم شهریورماه سال جاری پس از یک سال مطالعه، کار کارشناسی و پژوهش استان قزوین به عنوان خواستگاه خط نستعلیق در کشور معرفی شد و به ثبت ملی رسید.
وی درباره معرفی و ثبت ملی استان قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور تصریح کرد: این عنوان چیزی نیست که ما در جایی آن را ثبت کنیم، بلکه در عمل این پایتختی باید به ثبت برسد.
این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون چهار دوره از دوسالانه خوشنویسی برگزار شده است و امیدواریم که با برگزاری 10 دوره از این دوسالانه، کل کشور در عمل قزوین را به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران بشناسند.
وی در پاسخ به این سوال که از راه اندازی تالار شهر در قزوین پشتیبانی مالی می‌کنید؟ اذعان کرد: باید ابتدا این طرح را بررسی کنم و پیشرفت فیزیکی آن را مورد مطالعه قرار دهم که آیا برای تامین اعتبار مورد تائید هست یا خیر.
جنتی بیان کرد: هم اکنون پروژه‌هایی برای تامین اعتبار مورد اولویت دولت قرار می‌گیرد که حداقل 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند؛ متاسفانه امروز چندهزار پروژه نیمه تمام در کشور روی دست دولت مانده است بنابراین هدف تکمیل پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالاست.
وی درباره برگزاری دوسالانه خوشنویسی اذعان کرد: برای بار دوم است که در اختتامیه دوسالانه شرکت می‌کنم و معتقدم استان قزوین دارای هنرمندان بسیار برجسته در این عرصه است که توانسته توجه دیگر استان‌ها را به خود جلب کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد قزوین عنوان کرد: ارائه 600 اثر در چهارمین دوسالانه خوشنویسی در قزوین نشان دهنده وجود مرکزیت علمی قزوین در حوزه خوشنویسی است.
وی در پایان تاکید کرد: استان قزوین قطب خوشنویسی ایران به حساب می‌آید و به تدریج استان قزوین به عنوان یک پایگاه علمی در کشور از سوی همه هنرمندان کشور به رسمیت شناخته خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان