۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین چرا مشهد برای هاشمی، آن مشهد سابق نیست؟
کد خبر: ۲۱۵۲۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۰ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

درباره درددل اخیر رفسنجانی

چرا مشهد برای هاشمی، آن مشهد سابق نیست؟

از زمان انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رییسی به تولیت آستان قدس رضوی، هاشمی رفسنجانی دیگر شوکت گذشته را در مشهد ندارد و تشریفات ویژه ای برای او تدارک دیده نمی شود.

چرا مشهد برای هاشمی، آن مشهد سابق نیست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،اکبر هاشمی رفسنجانی، در خانه مرحوم آیت الله طبسی از او به عنوان دوستی صمیمی و همسنگری قدیمی در همه مقاطع مبارزه، پیروزی، تثبیت و تداوم نظام و انقلاب اسلامی یاد کرد و فقدانش را مصیبتی بزرگ خواند و گفت: بدون حضور ایشان واقعاً سفر به مشهد، صفای سابق را ندارد و خلاء وجودی ایشان کاملاً احساس می شود.

مرحوم آیت الله واعظ طبسی رابطه بسیار خوبی با هاشمی داشت. بسیاری معتقدند حتی رویه در پیش گرفته شده از سوی او در مدیریت آستان قدس رضوی کاملا مورد تایید و مطابق نظر رفسنجانی بوده است.

تولیت سابق آستان قدس رضوی، با هر بار سفر هاشمی به مشهد، از او استقبال بسیار ويژه ای به عمل می‌آورد؛ او شخصا تا فرودگاه به پیشواز رفسنجانی می‌رفت و برای اقامت هاشمی در مشهد، محل استقرار خاصي آماده مي‌كرد.

مرحوم واعظ طبسی حتی پس از فتنه 88 و بالا گرفتن انتقادات از مواضع هاشمی، به صورت معناداری پای او ایستاد و نه تنها ذره ای از او انتقاد نکرد بلکه با تداوم رویه پیشین، عملا به حمایت از نیز پرداخت.

تیمور علی عسگری نماینده اسبق مشهد در مجلس و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی، این موضوع را این گونه توصیف کرده است: "در تمامی سفرها بویژه در سال‌هایی که آقای هاشمی مورد تخریب رئیس دولت پیشین و عوامل گروه انحرافی بود مرحوم آقای طبسی در تجلیل و تکریم از آقای هاشمی سنگ‌تمام می‌گذاشت."

با این حال، از زمان انتصاب حجت الاسلام رییسی به تولیت آستان قدس رضوی، وضعیت هاشمی رفسنجانی در سفرهای او به مشهد تغییر کرده است. او بر خلاف گذشته که در محلی خاص با امکانات ویژه مستقر می شد، در دوران جدید، در استانداری خراسان رضوی اقامت می‌کند و خبری از آن استقبال و امکانات ویژه نیست. البته اقامت او در استانداری نیز با ملاحظات و امکانات خاصی صورت می گیرد اما قابل مقایسه با اماکن اقامتی سابق که از سوی مرحوم واعظ طبسی در اختیار او قرار می گرفت نیست.

هاشمی البته در آخرین سفر خود به مشهد، در زمان حیات آیت الله واعظ طبسی هم در استانداری اقامت کرد؛ اما این موضوع صرفا یک دلیل داشت و آن نزدیکی و امکان دسترسی به بیمارستان امام رضا(ع) بود که مرحوم طبسی در آنجا بستری بود.

از زمان انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رییسی به تولیت آستان قدس رضوی، هاشمی رفسنجانی دیگر شوکت گذشته را در مشهد ندارد و تشریفات ویژه ای برای او تدارک دیده نمی شود.

تغییر رویه تولیت جدید آستان قدس رضوی، قطعا مورد پسند هاشمی نیست؛ رییسی طرح های جدیدی را به ویژه در راستای "رفع فقر" ارائه و پیاده سازی آنها را آغاز کرده است. او خود در دیدار با هاشمی به همین برنامه ها اشاره کرده و گفته است: "براساس حکم حضرت آقا که یک منشور کاری است، برای رفع فقر از محجوران حرم و انجام کارهای مهم عمل خواهیم کرد که امیدواریم لیاقت این اعتماد امام رضا ع و مقام معظم رهبری را داشته باشیم."

 رییسی در سفر اخیر رفسنجانی به مشهد، به استقبال او در فرودگاه نرفت بلکه این هاشمی بود که مستقیما از فرودگاه به زیارت امام رضا (ع) رفت و در تالار آیینه با وی دیدار کرد. به نظر می رسد با این تغییرات، باید حق را به هاشمی داد که سفر به مشهد، دیگر صفای گذشته را برای او نداشته باشد!

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان