۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه ویژه اتباع خارجی در اقبالیه
کد خبر: ۲۱۵۱۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۶ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین خبرداد:

ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه ویژه اتباع خارجی در اقبالیه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین بیان کرد: امسال یک مدرسه ۱۲ کلاسه با وسعت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع در شهر اقبالیه با مشارکت کمیساریای عالی ویژه اتباع خارجی احداث خواهد شد.

ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه ویژه اتباع خارجی در اقبالیه
عسگرعلی جوانبخت، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پیش از انقلاب 55 هزار کلاس درسی با سرانه دانش آموزی 50 متر مربع، وجود داشت و هم اکنون 550 هزار کلاس درس با سرانه 135 مترمربع در کشور وجود دارد.
وی در ادامه افزود: با توجه به تصویب اصل 697 با تائید مدیر برنامه ریزی کشور سرانه کلاس درسی به 220 مترمربع افزایش یافته است، در سال 64 تعداد 46 پروژه و در سال 65، 221 پروژه استانداردسازی گرمایشی با هزینه 30 میلیاردتومان در آموزش و پرورش انجام شد که یک سوم هزینه آن را خیرین تقبل کرده‌اند.
این مسئول بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 20 پروژه استاندارسازی مدارس تحویل داده می‌شود و در هفته دولت 10 پروژه با 60 کلاس درسی با زیربنای 7 هزار مترمربع با اعتبار 8 میلیارد تومان افتتاح شد.
وی در ادامه درباره دیگر پروژه‌های در حال بهره‌برداری این اداره کل گفت: در مهرماه 10 واحد آموزشی با 68 کلاس درسی با زیربنای 8700 مترمربع با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و ششصد میلیون تومان تحویل داده می‌شود.
جوانبخت در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه بالغ بر 20 میلیارد تومان بدهی داریم و برای ساخت و تکمیل این پروژه‌ها باید در مهرماه سال جاری تحویل آموزش و پرورش داده شود لذا درخواست ما از مسئولان این است که اعتبارات تا پایان شش ماه اول سال تخصیص داده شود.
وی بیان کرد: سال گذشته مدرسه ناصرآباد برای اتباع خارجی با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ساخته شد که امسال نیز یک مدرسه 12 کلاسه دیگر با وسعت یک هزار و 300 مترمربع در شهر اقبالیه با مشارکت کمیساریای عالی احداث خواهد شد.
این مسئول در پایان با اشاره به میزان هزینه ساخت مدرسه اتباع خارجی در اقبالیه عنوان کرد: براساس بررسی صورت گرفته هزینه احداث این مدرسه یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برآورد شده است که با توجه به تامین یک میلیارد تومان اعتبار آن از محل کمیساریای عالی، 700 میلیون تومان باید از منابع استانی تامین شود.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان