۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین لایحه برنامه ششم در مجلس دهم اعلام وصول نشده است/انتقاد از امضای نوبخت پای لایحه ارسالی دولت
کد خبر: ۲۱۳۷۰۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

لایحه برنامه ششم در مجلس دهم اعلام وصول نشده است/انتقاد از امضای نوبخت پای لایحه ارسالی دولت

نماینده فلاورجان در مجلس نسبت به امضای نوبخت پای لایحه ارسالی دولت به خانه ملت انتقاد کرد و گفت: لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس دهم اعلام وصول نشده است.

لایحه برنامه ششم در مجلس دهم اعلام وصول نشده است/انتقاد از امضای نوبخت پای لایحه ارسالی دولت

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکری با استناد به ماده 136 آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: برخی می‌گویند کمیسیون اقتصادی در زمینه معرفی داوطلبان عضویت در برخی شوراهای عالی و مجامع و هیأت‌ها عملکرد مناسبی نداشته است، باید گفت اگر قرار باشد هر کسی که به عنوان کاندیدا ثبت‌نام می‌کند، نامش به صحن علنی معرفی شود که نمی‌شود چون تعداد داوطلبان برای بعضی مجامع و شوراها بسیار زیاد است.

وی افزود: برای بسیاری از شوراهای عالی اکثر اعضای کمیسیون اقتصادی کاندیدا هستند، اگر قرار باشد همه اسامی را به صحن علنی معرفی کنیم، اسراف زیادی انجام می‌شود، همین الان ده‌ها کاغذ تبلیغاتی روی میز بنده وجود دارد.

موسوی‌لارگانی همچنین گفت:‌بنده هم به نحوه انتخاب در کمیسیون‌ها اعتراض دارم اما اینکه هر کسی ثبت‌نام کند و یک رأی داشته باشد را معرفی کنیم مشکلاتی پیش می‌آید.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به موسوی‌لارگانی گفت: آقای موسوی! بنده دلیل اینکه باید کمیسیون اقتصادی همه داوطلبان را به صحن علنی معرفی می‌کرد را گفتم، در آیین‌نامه داخلی مجلس نیز دلیل این موضوع ذکر شده است، اگر کاندیداها واجد شرایط بودند باید به صحن علنی معرفی می‌شدند از طرفی شما مسئله اسراف را مطرح میکنید،‌اسراف در چیست؟ اسامی فقط باید در صحن علنی خوانده می‌شد.

در ادامه موسوی لارگانی به بیان تذکر دوم خود پرداخت و اظهار داشت: طبق قانون تمام لوایح باید با امضای رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شود، گفته شده برنامه ششم اعلام وصول شده است اما سوال من این است که برنامه ششم توسعه دقیقا در کدام جلسه علنی مجلس دهم اعلام وصول شده است؟ قبول دارم که برنامه ششم در مجلس نهم اعلام وصول شده ولی در مجلس دهم در هفته تعطیلات تابستانی نمایندگان، این لایحه با امضای آقای نوبخت تقدیم پارلمان شده و همان زمان پیامکی را به نمایندگان مجلس ارسال کردند مبنی بر اینکه با توجه به اعلام وصول لایحه برنامه ششم تا فلان تاریخ فرصت دارید پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهید.

نماینده فلاورجان در مجلس اضافه کرد: شخص رئیس‌جمهور باید لوایح ارسالی دولت به مجلس را امضا کند و آقای نوبخت نمی‌تواند لوایح را امضا کند، درباره علت امضای لایحه برنامه ششم توسط معاون رئیس‌جمهور توضیح لازم داده نشده است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر موسوی‌لارگانی گفت: اصل لایحه برنامه ششم در مجالس نهم و دهم اعلام وصول شده بود، متنی که دولت اخیرا با امضای آقای نوبخت تقدیم مجلس کرده، یک اصلاحیه است و لایحه مجزایی نیست اما اصل برنامه ششم پیش از این اعلام وصول شده است.

در ادامه این جلسه محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ در مجلس نیز در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به ارسال این اصلاحیه با امضای نوبخت انتقاد کرد اما رئیس مجلس باز هم همان توضیحات قبلی را ارائه داد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان