۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین افتتاح مدرسه سبز قزوین
کد خبر: ۲۱۲۹۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با حضور معاون رئیس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح مدرسه سبز قزوین

در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور دبستان پسرانه آینده سازان نوین با عنوان مدرسه سبز در استان قزوین افتتاح شد.

افتتاح مدرسه سبز قزوین
به گزارش صبح قزوین، ظهر دوشنبه با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور، مرتضی روزبه استاندار، منوچهر حبیبی معاون امور عمرانی استاندار، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، صدرالدین علیپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین دبستان پسرانه آینده سازان نوین با عنوان مدرسه سبز در استان افتتاح شد.
معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور در آئین افتتاح این مدرسه اظهارداشت: مدیریت سبز را باید جدی بگیریم  و بتوانیم شرایط را در کشور به گونه ای فراهم کنیم تا دانش آموزان و اولیاء آنها حافظان محیط زیست باشند.
وی افزود: از سال گذشته اجرای طرح مدرسه سبز در کشور با جدیت دنبال می شود و خوشحالیم که استان قزوین نیز در این زمینه پیشرو است و توانسته چهار مدرسه خود را تحت پوشش این طرح قرار دهد.
ابتکار گفت: بسیار خوشحالم که دانش آموزان به مسائل زیست محیطی علاقه مند هستند و از همه ارگانهایی که زمینه آموزش آینده سازان کشور و فرهنگ سازی را جدی گرفته اند تشکر می کنم.
رئیس سازمان محیط زیست کشور ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهارداشت: انقلاب اسلامی مانند خورشیدی درخشان موجب نورانیت کشور و تحقق ارزشهای دینی و اسلامی شده و دانش آموزان عزیز هم باید در این ایام با دستاوردهای انقلاب آشنا شوند و در صیانت این انقلاب بکوشند.
در ادامه سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز گفت: در یک تفاهم چهار جانبه بین آموزش و پرورش، شهرداری، محیط زیست و بنیاد بین المللی آموزشهای محیط زیست FEE مجری طرح بین المللی مدارس در ایران مدارس سبز فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی افزود: آموزش مسائل زیست محیطی در مدارس سبز جدی گرفته شده است و دانش آموزان در این مدارس پس از طی مقطع ابتدایی باید هم به مسائل زیست محیطی علاقه مند شوند و هم برای حفاظت از آن بکوشند.
این مسئول یادآورشد: باید فرهنگ محیط زیست را در مدارس ترویج کرده و نهادیه کنیم که در حال حاضر چهار مدرسه بصورت پایلوت برای اجرای طرح مدرسه سبز در استان راه اندازی شده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: مدرسه آینده سازان نوین از مدارس هوشمند استان است و پیوند اولیاء و مربیان در این مدارس قوی است و مصرف کاغذ نیز کاهش یافته و چگونگی استفاده استفاده از مواد بازیافتی از طبیعت به دانش آموزان آموزش داده شده و دانش آموزان با مسائل زیست محیطی و چگونگی مراقبت از آشنا شده اند.
این گزارش می افزاید؛ در حال حاضر 40 هزار مدرسه سبز در دنیا وجود دارد که از این تعداد 27 مدرسه در کشور فعالیت می کنند و چهار مدرسه نیز در قزوین پایلوت مدرسه سبز هستند.
منبع: خبرگزاری مهر انتهای پیام/3007/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان