۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی
کد خبر: ۲۱۰۸۲۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی

معاون اول رئیس جمهور از تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار برای اجرای طرح‌های مربوط به آبرسانی کشور خبر داد.

تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح فاضلاب شهرستان شهریار و بهره‌برداری همزمان از پروژه‌‌های آبرسانی 252 روستا در 14 استان کشور با مهم خواندن مولفه توسعه پایدار در کشور اظهار داشت: آنچه که در توسعه پایدار بسیار مهم تلقی می‌شود این است که با این رویکرد هم نیازهای نسل فعلی مورد توجه قرار می‌‌گیرد و هم نیازهای نسل آینده از نظر دور نگه داشته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه که یکی از منابع محدود  که در کشور وجود دارد و ما باید با دقت از آن استفاده کنیم محدودیت منابع آبی است افزود: هیچ محدودیتی مانند محدودیت منابع آب نگران کننده نیست.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در بحث محدودیت منابع آب هم باید مدیریت صحیح بر منابع آب مورد توجه قرار بگیرد که این مسئولیت بر عهده همکارانمان در وزارت نیرو است و بخش دیگر شامل مدیریت مصرف آب است.

جهانگیری با ضروری خواندن برنامه‌ریزی دقیق در مصرف آب گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده 92 درصد از منابع آبی کشور صرف بخش کشاورزی می‌شود که اگر بتوانیم در این بخش 10درصد صرفه‌جویی داشته باشیم اقدام ارزشمندی به شمار می‌رود که البته دوستانمان در وزارت جهاد کشاورزی مصمم هستند این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دولت در حل مشکلات کم‌آبی دغدغه جدی دارد اظهار داشت: یکی از تقاضاهای اولیه این دولت که از رهبر معظم انقلاب صورت گرفت اختصاص 8 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای به سرانجام رساندن طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به بخش آبرسانی است و اکنون شاهد هستیم که بخش غرب،‌شمال غرب و شرق کشور به کارگاه‌های مهمی در زمینه آب و خاک کشور تبدیل شدند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه دشت‌هایی که با بحران کم‌آبی روبرو هستند مطالعات جدی صورت گرفته و برنامه‌های خاصی هم برای رفع این دغدغه‌های انجام شده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه اقدامات وزارت نیرو در اجرای پروژه‌های آبرسانی قابل افتخار است گفت: گزارش‌هایی که سال قبل در شورای عالی آب در اختیارمان قرار گرفته بود نشان می‌داد که در 6400 روستا بوسیله تانکر آبرسانی صورت می‌گیرد که بلافاصله در همان مقطع تصمیمات خوبی اتخاذ شد هرچند ما با محدودیت‌های جدی در بودجه روبرو بودیم اما این سختی را سپری کردیم و براساس اولویت‌بندی‌ها 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاهای کشور اختصاص دادیم که خوشبختانه سرانجام شاهد اقدامات مثبتی بودیم.

وی با تاکید بر اینکه روستائیان مظلوم‌ترین و توامان تولیدکننده‌ترین قشر جامعه هستند تصریح کرد: وقتی به روستائیان دیر رسیدگی کنیم مطمئنا در آ‌ینده شاهد مهاجرت آنها خواهیم بود. بنابراین باید نسبت به رفع دغدغه روستائیان بخصوص در تامین آب شرب آنها اهتمام داشته باشیم.

جهانگیری در پایان گفت: در جلسه یکشنبه دولت و با تصمیم هیات وزیران 500 میلیون دلار

از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار جهاد کشاورزی به منظور تکمیل طر‌ح‌های آبرسانی قطره‌ای و نوین تخصیص یافت تا انشاءالله در سال جاری هم بتوانیم اقدامات ویژه‌ای ار این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان