۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دغدغه های رهبرانقلاب برای مراسم اربعین
کد خبر: ۲۰۰۲۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲ ساعت: ۱:۳۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت خبر داد؛

دغدغه های رهبرانقلاب برای مراسم اربعین

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده نشدن تصاویر ایشان در مراسم اربعین خبر داد.

 دغدغه های رهبرانقلاب برای مراسم اربعین
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با تاکید بر اهمیت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی گفت: ‌هر چه جلوتر می‌رویم این رویداد عظیم گسترده‌تر و به یک اجتماع بزرگ بشری تبدیل می‌شود؛ اجتماعی که در آن شیعه و سنی از اروپا و مناطق دیگر نیز در آن شرکت می‌کنند و روز به روز در حال توسعه است.

حجت‌الاسلام قاضی عسگر طی سخنانی در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور ضمن تبریک ماه رمضان، آرزوی برخورداری  از برکات این ماه و تشکر از  اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین جهت حضور در جلسات این کمیته، اظهار کرد: امسال شاهد هماهنگی های بیشتری نسبت به گذشته هستیم. سال گذشته همگان دیدند که خدا چه نعمتی به ما داد و مراسم اربعین با چه شکوهی برگزار شد.

وی گفت:‌ هر چه جلوتر می رویم این رویداد عظیم گسترده‌تر و تبدیل به یک اجتماع بزرگ بشری می‌شود؛ اجتماعی که در آن شیعه و سنی از اروپا و مناطق دیگر نیز در آن شرکت می‌کنند و روز به روز در حال توسعه است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت:‌ عنایتی که مقام معظم رهبری به موضوع اربعین داشته و دارند و اینکه الان هم حساسیت موضوع بیشتر شده، می طلبد که تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد. تقسیم کار در وزارت کشور شاکله کار را مشخص کرده و بخش اعزام به عهده سازمان حج و زیارت گذاشته شده است.

وی ادامه داد:  مسئولیت کمیته فرهنگی به عهده جناب آقای احمدی گذاشته که به خوبی از عهده این مسئولیت بر آمده‌اند و من مرتبا شاهد تلاش های ایشان بوده‌ام.

قاضی عسگر گفت: ما در قضیه حج و اربعین هیچ وقت دنبال این نبوده ایم که بگویم ما کار را انجام داده‌ایم، بلکه این کار یک وظیفه دینی است و تلاش ما این است که بگوییم نظام و مردم این کار را انجام دادند. تلا ش ما این است که اخلاص در این کار محفوظ بماند و بتوانیم دستاوردهایش را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده نشدن تصاویر ایشان در مراسم اربعین گفت: نگاه ایشان یک نگاه فرا ملی و فرا مذهبی بود. این کار انجام شد و شاهد برکات و ثمرات آن نیز بودیم. هم‌چنین ایشان فرمودند که کار اربعین دولتی نشود و حتی المقدور مردمی  باشد که الحمد الله این کار نیز تا حد زیادی انجام شده است.

انتهای پیام/1404

منبع: میزان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان