۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین چرا برخی باید حقوق ده‌ها میلیونی دریافت کنند و عده‌ای دیگر به نان شب خود محتاج باشند
کد خبر: ۱۹۹۷۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۱ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین:

چرا برخی باید حقوق ده‌ها میلیونی دریافت کنند و عده‌ای دیگر به نان شب خود محتاج باشند

حجت الاسلام قابل بیان کرد: با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی، رقم بالای بیکاری و تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی، چرا یک مسئول درکشور باید به این میزان حقوق و مزایا دریافت کند؟

چرا برخی باید حقوق ده‌ها میلیونی دریافت کنند و عده‌ای دیگر به نان شب خود محتاج باشند

به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی قابل، رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان با اشاره به جمله مقام معظم رهبری که "مجلس مرکز ریل‌گذاری نظام است" اظهار کرد: عملکرد مجلس شورای اسلامی همانند قوه مجریه نیست، این نهاد باید مسائل کلان و سیاست‌های لازم برای مدیریت بهتر کشور را طرح و به صورت قانون در اختیار دست اندرکاران قرار دهد.

وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید از حس مسئولیت و حریت برخوردار باشند و با کارشناسی، تحقیق و بررسی به امور مجلس بپردازند.

این مسوول خاطرنشان کرد: از نمایندگان انتظار می‌رود تا مصالح نظام، جامعه و عامه مردم را در نظر داشته و متناسب با هر مقطع، الویت‌های لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

قابل، فرهنگ و اقتصاد مقاومتی را دو رکن اساسی و اولویت مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: فرهنگ به نظام هویت می‌بخشد و اقتصاد مقاومتی جامعه را در مقابل توطئه‌های بیگانه مصون نموده و زمینه خلاقیت و توانمندی‌ را ایجاد می‌‌کند.

امام جمعه موقت قزوین اذعان کرد: انقلاب اسلامی ما با اقتصاد مقاومتی طرحی نو ایجاد کرده و سخنی تازه برای دنیا به ارمغان آورده است که با سیاست‌های سرمایه‌داری کشورها تعارض دارد.

وی تصریح کرد: مجلس به عنوان سیاست‌گذار نظام، باید با یک دید عمیق و مطالعه آگاهانه، نقشه‌های دشمن را شناسایی و متناسب با توطئه‌های دشمن قوانین صحیحی وضع کرده و بر اجرای آن در جامعه نظارت داشته باشد.

قابل آفت نظام آموزشی و دینی به منظور کمرنگ کردن مقدسات را یکی از اهداف دشمن برشمرد و افزود: دشمنان درصدد هستند با وعده‌های پوچ فضای جامعه را تغییر داده و توجه آحاد مردم بخصوص جوانان را به سمت خود جلب کند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید به جای پرداختن به جناح‌‌بازی و سیاست‌بازی با نگاه ارزشی به مسائل بپردازند.

امام جمعه موقت قزوین متذکر شد: پرداختن مجلس به حواشی جز سرازیر کردن آثار روانی به سمت جامعه نتیجه‌ای نخواهد داشت و نظام را از اهداف اصلی خود دور می‌کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به عرصه فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه ظواهر دینی و قلم‌ زدن‌ها برای دفاع از ضد ارزش‌ها، ناشی از بی‌برنامگی در مسائل کلان فرهنگی است که همگان باید در برابر آن احساس خطر کرده و انجام وظیفه کنند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید به مسئله فرهنگ توجه کنند زیرا فرهنگ مربوط به یک وزارتخانه یا قشر خاص نیست.

وی با اشاره به اثرگذاری حوزه علمیه در تبلور اندیشه اسلامی اظهار کرد: نقش حوزه علمیه در خارج از کشور بسیار پررنگ بوده و رسالت خود را در این زمینه انجام داده است.

حجت الاسلام قابل خاطرنشان کرد: باتوجه به رسالت عظیم حوزه علمیه در تبلور اندیشه ناب محمدی در جوامع اسلامی، همانطور که مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) تاکید داشتند انتظار می‌رود حوزه علمیه را به جایگاه واقعی خود برسانند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به انتشار اسناد حقوقی و پاداش‌های نجومی برخی مسئولین تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی، رقم بالای بیکاری و تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی، چرا یک مسئول دز کشور باید به این میزان حقوق و مزایا دریافت کند در حالی که بعضی از افراد برای نان شب خود محتاج هستند؟!

وی در ادامه با اشاره به اینکه این رفتارها برخلاف آموزه‌های دینی، سیره عملی ائمه اطهار(ع) و آرمان‌‌های امام‌راحل(ره) است، افزود: اقدام یک مسئول دلسوز، همانند یک پزشک است و به محض مشاهده با بیماری بلافاصله باید نسبت به درمان آن اقدام نماید تا آن آفت به سایر قسمت‌ها سرایت نکند.

قابل در پایان با تاکید بر برخورد حقوقی با مدیران نجومی افزود: قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، قوه مجریه و دستگاه‌های بازرسی کشور در اسرع زمان نسبت به این اقدامات واکنش نشان داده و ضمن بررسی دقیق با عوامل آن برخورد جدی نماید.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان