۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین درگیری مسلحانه شکارچیان متخلف با محیط‌بانان دنای شرقی
کد خبر: ۱۹۵۷۷۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

درگیری مسلحانه شکارچیان متخلف با محیط‌بانان دنای شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از درگیری مسلحانه شکارچیان متخلف با محیطبانان منطقه حفاظت شده دنای شرقی خبرداد.

درگیری مسلحانه شکارچیان متخلف با محیط‌بانان دنای شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از درگیری مسلحانه شکارچیان متخلف با محیطبانان منطقه حفاظت شده دنای شرقی خبرداد.

سید اسدالله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در نخستین روز از هفته محیط زیست شکارچی متخلف با سابقه، محیطبان دنا را مورد اصابت گلوله مستقیم قرارداد.

وی بیان کرد: عصر یکشنبه، 16 خرداد ماه 95 محیط بان "علی آرامش فر"، سرپرست منطقه حفاظت شده دنای شرقی و دو نفر محیطبان دیگر طی اعمال قانون در منطقه اعزام شدند که توسط یکی از متخلفیان با سابقه از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله تفنگ ساچمه زنی قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی تماس تلفنی عشایر منطقه "لی زشت" مبنی بر شنیدن صدای شلیک چندین گلوله ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد بلافاصله به منطقه اعزام می شوند.

هاشمی تصریح کرد: پس از دوربین کشی چند ساعته و کنترل نامحسوس، محیط بانان متوجه حضور متخلف در منطقه می شوند.

وی ادامه داد: در ساعت 16 به محض نزدیک شدن ماموران یگان حفاظت محیط زیست، متخلف اقدام به شلیک تیر مستقیم به سمت محیطبان علی آرامش فر می کند که متاسفانه از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و به شدت زخمی می شود و پس از چند ساعت تلاش با همکاری نیروهای مردمی، محیط بانان، اوژانس 115، هلال احمر و مدیرکل محیط زیست به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به یکی از انگیزه های این متخلف در انجام این اقدام عنوان کرد: سابقه دار بودن متخلف در امر شکار و صید در سنوات گذشته و شناسایی هویت کامل متخلف توسط ماموران و ترس از اعمال شدید قانون فرد متخلف دست به چنین اقدامی زده است.

هاشمی تاکید کرد: با هماهنگی دادستان مرکز استان، مراجع قضایی و نیروی انتظامی استان اقدامات قانونی و قضایی لازم برای دستگیری سه شکارچی متخلف متواری در حال پیگیری و انجام است. عامل اصلی تیراندازی به محیطبانان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: از تمامی عشایر منطقه و نیروهای مردمی و اورژانس 115 استان که در انتقال محیط بان زخمی تا بیمارستان ما را همراهی کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محیطبان زخمی به علت شدت جراحات وارد به شهر شیراز اعزام شد و هم اکنون در این شهر تحت مداواست.

شکارچی

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان