۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برگزاری جشن ملی پسته در رفسنجان
کد خبر: ۱۹۴۲۶۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

برگزاری جشن ملی پسته در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: جشن ملی پسته در شهریور ماه امسال همراه با برنامه‌های متنوع در رفسنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن ملی پسته در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: جشن ملی پسته در شهریور ماه امسال همراه با برنامه‌های متنوع در رفسنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )- منطقه کویر، حمید ملانوری امروز 13 خرداد ماه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اظهار کرد: برای حل مشکلات معیشتی و سامان دادن به اوضاع اقتصادی، باید در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم تا مردم در برابر تهدیدها و مشکلات مقاوم شوند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درون زا، برون گرا، علم محور، اعتدالگرا و دانش بنیان و متکی به سرمایه‌های مردمی و بخش خصوصی است، تصریح کرد: هم در حوزه فناوری‌ها و دانش با وجود دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی و افراد متخصص، خلاق و ایده پرداز، و هم در سرمایه‌های مالی بخش خصوصی، می‌توانیم مشکلات خود را در حوزه اقتصاد حل کنیم.

ملانوری با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و منابع انسانی اقتصاد را مقاوم کنیم، عنوان داشت: ظرفیت‌های بخش مردمی زیاد است و می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

فرماندار رفسنجان تأکید کرد: با توجه به خشکسالی‌ها و تک‌محصولی بودن اقتصاد شهرستان باید راهکارهایی مناسب برای خروج از این چالش پیدا شود.

برگزاری همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه در رفسنجان

فرماندار رفسنجان خبر داد: در شهریور ماه امسال همایش "رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه" برگزار می‌کنیم که در ابن همایش از نخبگان حوزه‌های مختلف شهرستان که در داخل و خارج از کشور به سر می‌برند دعوت شده است تا اتاق فکری برای برون‌رفت از از چالش‌های اقتصادی شهرستان پیدا کنیم.

ملانوری از برگزاری جشن ملی پسته نیز در شهریور ماه امسال خبر داد و یادآور شد: رفسنجان مهد تولید پسته است و در حال حاضر 46 گونه پسته در این شهرستان تولید می‌شود که بهترین و مرغوب‌ترین پسته هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی همایش"رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه"، ادامه داد: جشنواره بازی‌های بومی محلی با حضور بیش از 600 نفر از سراسر کشور و تجلیل از نخبگان، واقفان، سرمایه‌گذاران و... از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان