۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مراجعه ۱۲۹ هزار نفر به کتابخانه‌های سازمان طی سال گذشته
کد خبر: ۱۷۹۱۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۸ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اعلام کرد:

مراجعه ۱۲۹ هزار نفر به کتابخانه‌های سازمان طی سال گذشته

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: در سال گذشته ۱۲۹ هزار و ۲۳۵ نفر به کتابخانه‌های سازمان برای مطالعه و دریافت کتاب مراجعه کرده‌اند.

مراجعه ۱۲۹ هزار نفر به کتابخانه‌های سازمان طی سال گذشته
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، سعید وزیری‌نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: 46 هزار و 591 جلد کتاب در کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان شامل فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س)، خانه فرهنگ محمدیه، خانه فرهنگ شهید نواب صفوی، کتابخانه اندیشه و کتابخانه امیرالمومنین(ع) موجود است.

وی افزود: پنج هزار و 984 نفر عضو کتابخانه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هستند و 163 هزار و 706 جلد کتاب، سال گذشته به امانت داده شده است.

وزیری نژاد خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین هزار و 866 جلد کتاب برای کتابخانه‌ها خریداری شده است و در حال حاضر پنج هزار و 650 نسخه نشریات با موضوعات مختلف در کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان برای مطالعه مراجعین موجود است.

وجود 12 هزار و 950 جلد کتاب در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س)
وی به تشریح فعالیت کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین پرداخت و گفت: فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) بزرگترین مجموعه فرهنگی و آموزشی این سازمان است که مخزن کتابخانه این فرهنگسرا گنجایش بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب را دارد و دارای سالن‌های مطالعه مجزا برای استفاده خواهران و برادران با ظرفیت ۲۰۰ نفر می‌باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: کتابخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) دارای 12 هزار و 950 جلد کتاب در موضوعات مختلف علمی، ادبی، تاریخی، مذهبی، روان شناسی و تربیتی است که در حال حاضر 941 نفر عضو این کتابخانه می‌باشند و در سال گذشته 15 هزار و 457 نفر از سالن‌های مطالعه و مخزن کتاب آن استفاده کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این کتابخانه اجرای طرح امانت کتاب خانواده در قالب طرح کیف، کتاب، طرح ویژه امانت کتاب به پرسنل شهرداری و سازمان‌های تابعه و نیز پژوهشگران و محققین، برگزاری نمایشگاه کتاب و دوره‌های موفق مطالعه موثر در طول سال برگزار می‌شود.

عضویت هزار و 660 نفر در کتابخانه اندیشه
وزیری نژاد از عضویت هزار و 660 نفر در کتابخانه اندیشه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خبر داد و گفت: این کتابخانه دارای دو سالن مطالعه مجزا با ظرفیت هر سالن ۱۵۰ نفر برای استفاده خواهران و برادران به صورت همه روزه و همزمان در خدمت شهروندان می‌باشد.

وی اضافه کرد: کتابخانه اندیشه شامل بخش‌های مختلفی چون بخش استفاده کتب مرجع، نشریات، کودک و نمازخانه است و به جهت رفاه حال مراجعین سالن‌های این کتابخانه مجهز به کمدهای ویژه اعضاء می‌باشد.

وزیری نژاد اظهار کرد: در این کتابخانه نمایشگاه کتاب، مهر مدام (تعویض و مبادله کتب )، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، بازدیدهای دوره‌ای مدارس، اجرای برنامه‌های ورزش صبحگاهی و پیاده‌روی جمعی، نقد کتاب و شب شعر صورت می‌پذیرد.
به گفته این مسئول 48 هزار و 400 نفر در سال گذشته به این کتابخانه مراجعه کرده‌اند.

وجود ۲ هزار و 152 جلد کتاب در کتابخانه امیرالمومنین(ع) مسجد النبی
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: کتابخانه امیرالمومنین(ع) بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با هیأت امنای مسجد‌النبی در سال ۹۳ در فضای ضلع شمال غربی مسجدالنبی در زیرزمین شبستان امام علی(ع) به همت سازمان فرهنگی ورزشی تجهیز شد.

وزیری نژاد اظهار کرد: سالن مطالعه و کتابخانه امیرالمومنین(ع) مسجد النبی در زمینی به متراژ حدود ۴۰۰ متر مربع احداث شد که سالن مطالعه آن دارای ۲۰۰ نفر ظرفیت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کتابخانه امیرالمومنین(ع) مسجد النبی دارای دو هزار و 152 جلد کتاب می‌باشد که 110 نفر عضو این کتابخانه می‌باشند که در سال گذشته 519 نفر به کتابخانه مراجعه کرده است.

مراجعه 33 هزار و 57 نفر در سال 94 به کتابخانه خانه فرهنگ محمدیه
وزیری نژاد در ادامه گفت: خانه فرهنگ و کتابخانه محمدیه دهه فجر سال ۱۳۸۳ در خیابان شهدا کوچه محمدیه احداث شده است، این مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت حدود ۳۰۰ متر مربع در سه طبقه بنا شده که در طبقه همکف مخزن کتابخانه با بیش از هفت هزار جلد کتاب مستقر است، در طبقه بالا دو سالن مطالعه مجزا با ظرفیت ۲۰۰ نفر برای استفاده خواهران قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این کتابخانه فعالیت‌های مختلفی چون برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب، نمایشگاه مهر مدام (تعویض و مبادله کتب) و مشاوره فردی و تحصیلی و دوره مطالعه موثر(تندخوانی ) صورت پذیرفته است که با استقبال خوبی از طرف اهالی محل روبه‌رو شده است.

به گفته وی در حال حاضر این کتابخانه دارای ۹ هزار و ۴۳۹ جلد کتاب و هزار و 263 نفر عضو می‌باشد که 33 هزار و 57 نفر سال 94 به کتابخانه خانه فرهنگ محمدیه مراجعه کرده‌اند.

31 هزار و 802 نفر در سال گذشته به کتابخانه شهید نواب صفوی مراجعه کرده‌اند
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: کتابخانه خانه فرهنگ شهید نواب صفوی سال ۱۳۸۳ به بهره برداری رسیده است که شامل کلاس‌های آموزشی، سایت، کلاس‌های کودک و بخش کتابخانه کودک و مخزن کتابخانه با گنجایش ۱۰ هزار جلد کتاب و دو سالن مطالعه با ظرفیت ۲۰۰ نفر می‌باشد.

وزیری نژاد بیان کرد: در حال حاضر این کتابخانه با دارای ۹ هزار و 932 جلد کتاب در موضوعات گوناگون است و دو هزار و 10 نفر عضو کتابخانه شهید نواب صفوی می‌باشند و در سال گذشته 31 هزار و 802 نفر جهت مطالعه در سالن‌ها و امانت کتاب به این کتابخانه مراجعه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در این کتابخانه برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه عکس، مسابقات مختلف کتابخوانی صورت پذیرفته است این مرکز همه روزه (خواهران و برادران ) از ساعت ۸ صبح الی ۱۹ عصر و در ایام امتحانات و تعطیلات به صورت مقطعی تا ساعت ۲۲ فعالیت می‌نماید.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان