۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آرشیو بنیاد شهید به برنامه‌سازان فعال در حوزه ایثار و شهادت کمک می‌کند
کد خبر: ۱۷۸۴۱۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آرشیو بنیاد شهید به برنامه‌سازان فعال در حوزه ایثار و شهادت کمک می‌کند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه فرهنگ روح اقتصاد مقاومتی است، گفت: گفتمان‌سازی با رویکرد فرهنگی از مهمترین وظایف معاونت فرهنگی و امور اجتماعی است.

آرشیو بنیاد شهید به برنامه‌سازان فعال در حوزه ایثار و شهادت کمک می‌کند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه فرهنگ روح اقتصاد مقاومتی است، گفت: گفتمان‌سازی با رویکرد فرهنگی از مهمترین وظایف معاونت فرهنگی و امور اجتماعی است.

به گزارش صبح قزوین ،حجت‌الاسلام سید حسن مؤذنی در جلسه شورای اداری اداره کل هنری و گروه تلویزیونی شاهد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال 95 به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: اداره کل هنری یک اداره کلیدی و پیشانی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد است.

وی با بیان اینکه کار ترویجی با استفاده از هنر در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» کار بزرگ و مهمی است، افزود: فرهنگ روح اقتصاد مقاومتی است. سال اقتصاد مقاومتی سال ابتکار و عمل و عدول از شعارها است، این سال سالی است که باید مؤلفه‌های ذهنی را به فرهنگ تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام مؤذنی گفتمان‌سازی با رویکرد فرهنگی را از مهم‌ترین وظایف معاونت فرهنگی و امور اجتماعی دانست و اظهار کرد: باید کارها و نیروها را باز تعریف کرده و باعث ایجاد ذوق و سلیقه در محیط کاری خود شویم، یک تعبیر از اقتصاد مقاومتی استفاده مجدد از امکانات و بالا بردن کیفیت کارها و جلوگیری از جزیره ای و سلیقه ای عمل کردن در این حوزه است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد ایجاد نشاط و امید در سطح جامعه، پرداختن به سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی شهدا و تقویت روحیه ایثار را از اصول اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: باید بتوانیم شهدا و سجایای اخلاقی آن‌ها را به دنیا معرفی کنیم.

وی بر ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در استان‌ها تأکید کرد و گفت: آرشیو دیداری و شنیداری مناسبی که در این مجموعه وجود دارد می‌تواند کمک‌رسان خوبی برای برنامه‌سازان فعال در حوزه ایثار و شهادت باشد.

حجت‌الاسلام مؤذنی در خصوص گروه تلویزیونی شاهد گفت: این گروه تاکنون خوب عمل کرده و جای خود را در رسانه ملی به خوبی باز کرده است. گروه تلویزیونی شاهد باید قوی‌تر شده و کیفیت در تهیه آثار را بر کمیت آن ترجیح دهد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد در ادامه افزود: بهتر است شورای قرآنی هر چه سریع‌تر تشکیل شود. در زمینه تئاتر و برگزاری کنگره شعر ایثار در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز قدم‌های خوبی برداشته شده و که تأثیرگذاری بسیاری دارد.

در ابتدای این نشست، حسینعلی بیات مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیر گروه تلویزیونی شاهد در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال 94 و تقویم برنامه‌های سال 95 در اداره کل هنری توضیحاتی ارائه داد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان