۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین عدم پذیرش ۲۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون همدان
کد خبر: ۱۷۳۵۴۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

عدم پذیرش ۲۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون همدان

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه سال گذشته افزون بر ۴۰ هزار واحد خونگیری انجام شده است، اظهار کرد: از ۲۰ درصد مراجعه‌کنندگان به دلایل بهداشتی و احتمال آلودگی آنها خونگیری نشده است.

عدم پذیرش ۲۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون همدان

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه سال گذشته افزون بر 40 هزار واحد خونگیری انجام شده است، اظهار کرد: از 20 درصد مراجعه‌کنندگان به دلایل بهداشتی و احتمال آلودگی آنها خونگیری نشده است.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه همدان با تاکید بر اینکه از فردی که احتمال آلودگی به بیماری در او تشخیص داده شود، خونگیری نمی‌شود، افزود: سال گذشته حتی یک مورد هم آلودگی در بین خون‌های اهدا شده یافت نشده است.

وی در خصوص اهداکنندگانی که قبلا حجامت انجام داده‌اند، گفت: پوست، نخستین سد دفاعی بدن محسوب می‌شود و افرادی که حجامت می‌کنند ممکن است دچار بیماری باشند؛ بنابراین از این افراد تا یک‌ سال خونگیری نمی‌شود.

محمدی با بیان اینکه تا کنون 40 هزار کارت اهدای خون در استان صادر شده است، خاطرنشان کرد:50 درصد اهداکنندگان خون مستمر هستند به طوری که سالیانه دو تا سه مرتبه از این افراد خونگیری شده و 20 هزار واحد خون از طریق این افراد اهدا می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: سیاست‌های سازمان انتقال خون بر حفظ اهداکنندگان مستمر بوده چرا که احتمال انتقال آلودگی از این افراد بسیار کمتر است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان