۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین احیای تیم‌های واکنش سریع در هلال احمر + جزییات
کد خبر: ۱۷۲۰۶۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

احیای تیم‌های واکنش سریع در هلال احمر + جزییات

مسوول تیم‌های واکنش سریع و مسوول بازرسی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از احیای تیم‌های اکنش سریع در جمعیت خبر داد و گفت: ساماندهی و احیاء تیم‌های واکنش سریع را در کشور به صورت موازی پیش می‌بریم.

احیای تیم‌های واکنش سریع در هلال احمر + جزییات

مسوول تیم‌های واکنش سریع و مسوول بازرسی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از احیای تیم‌های اکنش سریع در جمعیت خبر داد و گفت: ساماندهی و احیاء تیم‌های واکنش سریع را در کشور به صورت موازی پیش می‌بریم.

علیرضا صیاد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوادث صبح قزوین ( صبح قزوین درباره احیاء تیم‌های واکنش سریع در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با اشاره به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی کشورمان که همواره برخی حوادث طبیعی در آن رخ می‌دهد و به همین دلیل آسیب‌پذیری بالایی دارد، گفت: این موضوع می‌طلبد که با جدیت بیشتری به بحث احیاء تیم‌های واکنش سریع که در گذشته در سازمان کمرنگ شده بود، پرداخته شود.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس سیاست‌های کلانی که از سوی دکتر ضیایی، ریاست محترم جمعیت هلال احمر تدوین شده و با جدیت و پیگیری‌های متعدد آقای احمدی، دبیر کل جمعیت، قرار شد که ما به سمت ساماندهی تیم‌های واکنش سریع حرکت کنیم.

صیاد با بیان اینکه اقدامات اولیه جهت تشکیل تیم‌های واکنش سریع را پیش از تعطیلات نوروز 95 به صورت جدی آغاز کردیم، ادامه داد: در حال حاضر یک تیم 30 نفره، متشکل از نیروهای مجرب و کارآزموده که دوره‌های متعدد امداد و نجات را گذرانده‌اند، در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تشکیل دادیم که تقریبا کارشان را بعد از تعطیلات نوروز و از نیمه دوم فروردین ماه به صورت جدی و همراه با تمرینات روزمره‌ و بازآموزی دوره‌هایی که در گذشته دیده‌اند، آغاز کردند.

صیاد با بیان اینکه ساماندهی تیم‌های واکنش سریع در کل کشور جزو برنامه‌ها و سیاست‌های تدوینی رییس جمعیت هلال احمر است، گفت: تشکیل تیم‌های واکنش‌ سریع بیشتر به این منظور بود که تیمی تحت عنوان مربیان آموزش تیم‌های واکنش سریع، در دل سازمان امداد و نجات داشته باشیم که به اقصی نقاط کشور بروند و آموزش‌های لازم در این زمینه را ارائه دهند. بنابراین کار راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع در سطح کشور در دستور کار ما قرار دارد.

مسوول بازرسی سازمان امداد و نجات، درباره نحوه کار تیم واکنش سریع این سازمان اظهار کرد: در حال حاضر این تیم با تشخیص ریاست محترم سازمان امداد و نجات، در هر نقطه‌ای که دچار حادثه و سانحه شود، بلافاصله در زمان گلدن تایم (زمان طلایی) مورد نظر در مناطق آسیب دیده حاضر می‌شوند. البته یکی از دلایل انجام این کار این است که حضور تیم‌های واکنش سریع در محل عملیات، می‌تواند اولا به عنوان آیتم حمایت روانی (اثر بسیار آرامبخش روانی) ایجاد کند و در ثانی اقدام به ارزیابی تخصصی از وضعیت موجود و در مرحله بعد ارائه خدمات کند.

صیاد افزود: همچنین بحث ساماندهی این تیم‌ها در سایر استان‌ها در دستور کار ما است. البته ما بنا نداریم که در کار استان‌ها دخالت کنیم، بلکه استان‌ها مستقل هستند. در حال حاضر نیز بحث احیاء تیم‌های واکنش سریع را در تمام استان‌های کشور تقریبا به صورت موازی پیش‌ می‌بریم. با این حال از آنجایی که سازمان امداد و نجات تولیت کار را بر عهده دارد، با قدم‌های جلوتر این کار را آغاز کرده و در این مسیر پیش می‌رود.

وی هدف کلی از تشکیل و ساماندهی تیم‌های واکنش سریع را افزایش توان پاسخگویی سریع، صحیح، موثر، به موقع و کارآمد در حوادث و سوانح تقریبا بزرگ و ملی عنوان و اظهار کرد: سوانح طبقه‌بندی شده در سازمان امداد و نجات به گونه‌ای است که بخشی از آن به حوزه شهرستان‌ها، بخشی به استان‌ها و بخشی هم به حوزه ملی بازمی‌گردد. حال حضور سازمان امداد و نجات با تیم‌های واکنش سریع، به عملیات‌های ملی بازمی‌گردد. بنابراین عملیات‌ها در کلاس کاری ما طبقه‌بندی شده‌اند، اگر عملیاتی از حوزه توان استانی خارج شد و نیاز به حضور تیم‌های کشوری باشد، با تشخیص دبیر کل جمعیت و با اعلام نیاز مدیران استانی، بلافاصله و در اسرع وقت، تیم‌های واکنش سریع سازمان در محل حادثه حاضر می‌شوند.

مسوول تیم های واکنش سریع سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره میزان زمانی که این تیم‌ها خود را به محل حادثه می‌رسانند، گفت: تمام سیاست‌های مجموعه مدیران هلال احمر بر این است که بتوانند تیم‌های واکنش سریع را در اسرع وقت به محل حادثه اعزام کنند.

صیاد، یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر در جهت افزایش توان پاسخگویی در حوادث و سوانح را تشکیل و ساماندهی تیم‌های واکنش سریع دانست و افزود: در عین حال هدف اصلی ما در این زمینه، حضور به موقع است تا اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد، بلافاصه بتوانیم با تمام تجهیزات و نیروهای متخصص با دانش مهارت فنی، در محل حاضر شده و نسبت به کنترل حادثه اقدام کنیم. بنابراین هدف ما پشگیری و جلوگیری از اتفاقاتی مانند مرگ‌ومیر احتمالی است که می‌تواند در دل سوانح و بلایا، شکل گیرد. تاکید می‌کنم که حضور ما در این حوادث، تداخل در کار استان‌ها نیست، بلکه سیاست اصلی سازمان، توسعه فعالیت این تیم‌ها به صورت همه‌جانبه برای تسریع در فرآیند امداد و نجات برای هموطنان عزیزمان است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان