۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نیاز ۲۰۰ میلیارد تومانی برای بهره‌برداری از ۳۰۰ پروژه عمرانی مدارس خوزستان
کد خبر: ۱۶۵۹۲۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نیاز ۲۰۰ میلیارد تومانی برای بهره‌برداری از ۳۰۰ پروژه عمرانی مدارس خوزستان

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان تعداد پروژه‌های در دست اجرا در استان را ۳۰۰ پروژه عنوان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

نیاز ۲۰۰ میلیارد تومانی برای بهره‌برداری از ۳۰۰ پروژه عمرانی مدارس خوزستان

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان تعداد پروژه‌های در دست اجرا در استان را 300 پروژه عنوان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها حدود 200 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

رضا رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه خوزستان، با بیان این‌که در حال حاضر 300 پروژه احداث و بازسازی فضاهای آموشی در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری استان در حال اجرا هستند، اظهارکرد: اعتبارات این پروژه‌ها از محل منابع ملی، استانی و کمک‌های خیرین تأمین می‌شود و 70 پروژه از این تعداد توسط خیرین حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که 250 پروژه مربوط به بازسازی فضاهای آموزشی و شامل یک هزار و 500 کلاس درسی است، تصریح کرد: این پروژه‌ها علاوه بر مدارس، شامل بازسازی معلم‌سراها و مراکز ورزشی نیز می‌شود؛ همچنین نزدیک به 35 درصد این پروژه‌ها در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان سال 94 را یکی از دشوارترین سال‌ها برای این اداره‌کل به‌دلیل کمبود اعتبارات دانست و عنوان کرد: سال گذشته بخشی از اعتبارات تخصیص پیدا نکرد و همین مسأله سبب ایجاد مشکلات زیادی در امور اجرایی شد به‌طوری که بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران هنوز پرداخت نشده است و اگر به همین شکل پیش رود امکان تکمیل پروژه‌های مدنظر برای بهره‌برداری در سال تحصیلی جدید تا مهرماه وجود نخواهد داشت.

رضایی ادامه داد: ما همچنان منتظریم بخشی از اعتبارات سال 94 که سال گذشته تخصیص داده نشد، تخصیص یابد تا بتوانیم حداقل مطالبات پیمانکاران خود را پرداخت کنیم.

وی اعتبار موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها را نزدیک به 200 میلیارد تومان پیش‌بینی کرد و گفت: این مقدار اعتبار تنها برای تکمیل پروژه‌ها کفایت می‌کند‌ اما برای بهبود وضعیت فضاهای آموزشی استان خوزستان به اعتباری بیش از آن نیاز است و پیش‌بینی نمی‌شود که تا چند سال آینده هم به این شرایط مطلوب و ایده‌آل دست پیدا کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان افزود: علی‌رغم دشواری‌ها در سال 94 با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد در بخش خیرین تعهداتی برای تخصیص بیش از 90 میلیارد تومان اعتبار از سوی آن‌ها امضا شد که بیش از 50 درصد این تعهدات تحقق پیدا کرد.

رضایی ادامه داد: همچنین در سال 94 توانستیم بیش از 170 مدرسه و 650 کلاس درس را به مرحله بهره‌برداری برسانیم که این اقدام موجب رفع بخش بزرگی از مشکلات آموزش‌و‌پرورش از لحاظ فضای آموزشی شد؛ امسال نیز برای تمام مناطق شهری، روستایی و عشایری برنامه‌هایی داریم.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان