۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین معتکفین در برابر تهاجم فرهنگی واکسینه می‌شوند
کد خبر: ۱۶۵۲۲۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

معتکفین در برابر تهاجم فرهنگی واکسینه می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مراسم معنوی اعتکاف، معتکفین به نوعی در مقابل تهاجم‌ فرهنگی و نسبت به زندگی در فضای مجازی واکسینه می‌شوند.

معتکفین در برابر تهاجم فرهنگی واکسینه می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مراسم معنوی اعتکاف، معتکفین به نوعی در مقابل تهاجم‌ فرهنگی و نسبت به زندگی در فضای مجازی واکسینه می‌شوند.

حجت‌الاسلام حمید برازش در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اعتکاف یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌ها و مراسمات در نظام جمهوری اسلامی ایران است چراکه جمع شدن جوانان دور هم در این مراسم موجب سوق دادن جوانان به سمت معنویات می‌شود و حضور طلاب و روحانیون نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: فضای مسجد یک فضای ملکوتی و رحمانی است، همچنین نوع گفتمانی که در این مراسم در مساجد صورت می‌گیرد یک گفتمان کاملا معنوی، فضایی کاملا به دور از هیاهوهای روزمره، مشغله‌ها و درگیری‌های زندگی و به دور از تجملات دنیوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مراسم اعتکاف یک استقبال عمومی است که بیش از 80 درصد نسل جوان در این فضای معنوی حضور دارند و موجب می‌شود که رسالت خود را در حوزه فرهنگی - مذهبی در مقابل غرب، ماهواره‌های غربی و فضاهای نامناسب مجازی به خوبی انجام دهیم.

وی افزود: حدود 100 مسجد در استان نیز برای برگزاری مراسم اعتکاف درحال آماده سازی است.

وی بیان کرد: از هشت مبلغ کشوری از حوزه علمیه قم برای برگزاری این مراسم معنوی دعوت کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش افراد برای ثبت نام در مراسم اعتکاف این استان حدود 10 هزار نفر است اما به طور قطعی تا دو - سه روز قبل از شروع این مراسم گنجایش مشخص خواهد شد.

برازش تصریح کرد: ان‌شاءالله تقریبا از 26 فروردین که مصادف است با 6 رجب مساجد به صورت زیرنویس از طریق تلویزیون برای ثبت نام و خدمات رسانی اطلاع رسانی خواهند شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های زیادی از قبیل تصحیح نماز، جشن میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع)، برنامه سوگواری رحلت حضرت زینب کبری(س)، دعای ام داوود، طرح‌های معرفتی و نهایتا کارهای فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در پایان از خدمتگزاران خواهر و برادری که با ما در این مراسم همکاری کردند به صورت عمومی دو روز بعد از اعتکاف تجلیل خواهد شد.

برازش بیان کرد: حدود 200 روحانی و طلبه برای فعالیت و خدمت رسانی از بحث برگزاری نماز جماعت تا سایر مسائل فرهنگی و مذهبی همکاری و مدیریت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تقریبا 8000 نفر شرکت کننده در مراسم اعتکاف استان داشتیم که این تعداد اکثرا بانوان بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان