۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مبارزه با کوه خواری در زمین‌های موقوفه
کد خبر: ۱۴۲۲۱۵ نویسنده: حجت الاسلام نوروزی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۵ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تاکید کرد

مبارزه با کوه خواری در زمین‌های موقوفه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امروز بسیاری از موقوفه خواران در تلاش برای تصرف زمین‌های وقفی هستند اخیرا کوه خواری نیز در زمین موقوفه اتفاق افتاده است که باید اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از این کار صورت گیرد.

مبارزه با کوه خواری در زمین‌های موقوفه
حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره اوقاف، راه اندازی «ایستگاه همه واقف باشیم» در سطح استان است که به مناسبت‌های مختلف در راستای ترویج فرهنگ وقف انجام می‌شود.
وی افزود: در این ایستگاه‌ها با حضور کارشناسان در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات مردم و ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیاز روز جامعه و ترویج معارف اسلامی تلاش می‌شود.
این مسئول با اشاره به اهمیت ایجاد وقف‌های جدید در راستای حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه یکی از نیازهای روز جامعه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
نوروزی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع دولتی در اختیار حوزه علمیه قرار نمی‌گیرد و این موضوع یکی از افتخارات حوزه‌های علمیه تشیع است از این رو وظیفه داریم در جهت ترویج وقف‌های جدید در ارتباط با حوزه‌های علمیه در این ایستگاه‌ها آموزش‌های لازم را به مردم و واقفان خیراندیش ارائه دهیم.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر هر طلبه و روحانی با تبلیغ و بیان اهمیت وقف به مردم در هر سال یک وقف جدید در راستای حوزه علمیه ایجاد کنند.

وجود 770 نیت به ثبت رسیده در سطح کشور


 نوروزی تصریح کرد:در حال حاضر 770 نیت در سطح کشور به ثبت رسیده که با راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه امکان احصاء آن فراهم شده است و همه اطلاعات مربوط به ادارات اوقاف و امور خیریه به صورت آنلاین در این سامانه وجود دارد.
وی در ادامه تاکید کرد: سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه در جهت التزام مالی و شفاف سازی اطلاعات راه اندازی شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سازمان اوقاف دارای سه وظیفه مهم ایجاد وقف‌های جدید، توسعه وقف‌های موجود و حفظ و نگهداری موقوفات جدید است.
وی ادامه داد: امروز بسیاری از موقوفه خواران در تلاش برای تصرف زمین‌های وقفی هستند اخیرا کوه خواری نیز در زمین موقوفه اتفاق افتاده است که باید اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از این کار صورت گیرد.
نوروزی عنوان کرد: برای پیگیری امور قضایی مربوط به موقوفات، اداره اوقاف و امور خیریه استان با 7 وکیل پایه یک دادگستری همکاری دارد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

علی / ۰۵ ارد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

انهایی که دستشان به کوه وجنگل نمی رسد در شهرها زمینهای موقوفه را جستجو میکنند. (قابل توجه اداره اوقاف وامور خیریه)
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان