۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دولت سعودی شیخ المجاهد آیت اله نمرالنمر را به شهادت رساند
کد خبر: ۱۲۵۴۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

بدون توجه به احساسات مسلمانان؛

دولت سعودی شیخ المجاهد آیت اله نمرالنمر را به شهادت رساند

وزارت کشور عربستان از اعدام شیخ النمر روحانی برجسته شیعه این کشور خبر داد.

دولت سعودی شیخ المجاهد آیت اله نمرالنمر را به شهادت رساند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از العربیه، وزارت کشور عربستان از اعدام شیخ النمر روحانی برجسته شیعه این کشور خبر داد.

بیانیه وزارت کشور عربستان درباره اعدام شیخ النمر

رژیم عربستان سعودی با وجود اعتراضات فزاینده جهان اسلام به حکم اعدام شیخ نمرالنمر روحانی برجسته شیعی عربستانی، این روحانی مبارز را به اتهام واهی حمایت از تروریسم اعدام کرد.
بیانیه وزارت کشور عربستان برای توجیه جنایت جدید آل سعود و اعدام روحانی مظلوم شیعه، شیخ نمر النمر، آیاتی از قرآن کریم را مستمسک قرار داده است.
در این بیانیه حدیثی به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نسبت داده شده که راوی آن فرد مشکوکی به نام ابوهریره است که صحت و درستی احادیث نقل شده از این فرد کاملا زیر سئوال است.
این بیانیه شیخ نمر النمر را مبلغ فتنه و تفرقه خوانده است و این روحانی برجسته را که تنها برای احقاق حقوق مشروع شیعیان و رفع تبیعض و بی‌عدالتی در عربستان مبارزه می‌کرد، به تلاش برای برهم زدن امنیت و فتنه افکنی متهم کرده است.
دستگاه قضایی عربستان٬ شيخ نمر النمر٬ روحانی شيعه را به محاربه متهم کرده است. وی به
اتهام ایجاد ناآرامی و زمينه چينی برای دخالت خارجی از تابستان سال ۲۰۱۲ در زندان به سر میبرد.  
دادستانی عربستان این روحانی را متهم به "کمک به تروریستها"٬ "تحریک به اغتشاش" و "محاربه" کرده؛
اتهامی که مجازات آن مرگ و اعدام است.
 اجرای حکم اعدام برای شيخ نمر باقر النمر در شرایط پرتنشیانجام شده است. شيعيان عربستان از دو سال قبل در اعتراض به اعمال تعبيض عليه خود٬ اعتراضاتی را آغاز کرده اند که مرکز آن استان القطيف در شرق عربستان است. در یک درگيری خونين ميان پليس و تظاهرکنندگان در این استان۱۶ معترض و یک مامور امنيتی کشته شدند.
دولت عربستان پس از این واقعه٬ معترضان را به خشونت متهم ساخت. تظاهرکنندگان اما متقابلا نيروهای امنيتی این کشور را متهم به تيراندازی به سوی تجمع مسالمت آميز خود کردند.
شيعيان عربستان میگویندکه اکثریت سنی این کشور٬ آنها را به حاشيه رانده اند. ۲ ميليون نفر از جمعيت ۲۷ / ۵ ميليون نفری عربستان را شيعيان تشکيل میدهند.
نمر النمر در تابستان سال ۲۰۱۲ در العواميه٬ شهر مجاور القطيف دستگير شد. پليس عربستان  مدعی است  وی در زمان بازداشت٬ در اتومبيل خود٬ اسلحه داشته و در صدد فرار بوده است. هواداران النمر این اتهامات را رد میکنند.
شيعيان عربستان بلافاصله پس از بازداشت النمر به خيابانها ریختند. تنها در همين روز سه نفر از معترضان طی درگيریها کشته شدند. 
شیخ نمر باقر النمر متولد سال 1379 هجری قمری در عوامیه (در شرق عربستان) یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است. صبح قزوین ضمن تبریک و تسلیت شهادت این عالم مبارز ایناقدام جنایتکارانه آل سعود را محکوم و به همه مردم مسلمان تسلیت می گوید. 
انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان