۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین گسترش هشت برابری بخش آی سی یو بیمارستان رجایی قزوین/ استقرار ۲۰ پزشک مقیم متخصص در بیمارستان‌ شهید رجایی
کد خبر: ۱۲۲۲۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس بیمارستان شهید رجایی قزوین:

گسترش هشت برابری بخش آی سی یو بیمارستان رجایی قزوین/ استقرار ۲۰ پزشک مقیم متخصص در بیمارستان‌ شهید رجایی

رئیس بیمارستان شهید رجایی قزوین از استقرار ۲۰ پزشک مقیم متخصص در بیمارستان‌ شهید رجایی قزوین در راستای اجرای طرح تحول سلامت خبر داد.

گسترش هشت برابری بخش آی سی یو بیمارستان رجایی قزوین/ استقرار ۲۰ پزشک مقیم متخصص در بیمارستان‌ شهید رجایی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داود محمدی در مراسم افتتاح بخش آی سی یو بیمارستان شهید رجایی قزوین اظهار کرد: لازم است تا از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در راستای اجرای طرح تحول سلامت و ارتقای آن در جامعه تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: یکی از کانون‌های نظرسنجی در خصوص میزان رضایت مردم از سطح خدمات درمانی قبل و بعد از اجرای طرح، دفاتر نمایندگان است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در روزهای پنج‌شنبه که ملاقات عمومی با مردم دارم با 31 هزار نفر از شهروندان به صورت چهره به چهره دیدار داشتم که بدین شکل می‌توان نسبت به میزان رضایت مردم از بخش‌های مختلف آگاه شد.

وی تصریح کرد: مجموع فعالیت‌های تیم سلامت که در جهت خدمت رسانی به مردم قدم‌های بزرگ و ارزشمندی برداشتند، موجبات رضایت آحاد جامعه را از حوزه سلامت فراهم ساخته است.

محمدی در ادامه عنوان کرد: یکی از خلاهای موجود در استان، کمبود تخت آی سی یو بود که با همت مسئولان مربوطه از 8 تخت به 19 تخت افزایش یافت که در شرایط تنگناهای مالی و بودجه‌ای، اقدام ارزشمندی و گام بلندی ست.

وی با تشکر از زحمات تیم پزشکی و پرستاری استان تصریح کرد: بحث مربوط به رادیوتراپی بیمارستان ولایت نیز یکی دیگر از مسائل مهمی است که باید مقدماتش انجام و تکمیل شود چرا که از نیازهایی است که مردم در مراجعات مکرر عنوان می کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم با اقدامات مطلوب انجام شده همچنین احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی استان، بسته جامع و کاملی از ارائه خدمات درمانی و پزشکی به مردم استان داشته باشیم.

در ادامه منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به افتتاح بخش آی سی یو بیمارستان شهید رجایی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مسئولان مربوطه، یک کار جهادی در فاصله زمانی کوتاه به انجام رسید و 8 تخت به 19 تخت افزایش یافت.

وی افزود: قسمت پشتیبانی این بخش هم در 400 متر مربع به زودی به بخش اصلی ملحق خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه با اشاره به تلاش بی وقفه تیم پزشکی و سلامت خاطرنشان کرد: متاسفانه جو بسیار بدی را علیه کادر پزشکی و سلامت در جامعه پراکنده‌اند این در حالی است که شاهد همه زحمات، دلسوزی‌ها و فشارهای روانی و جسمی وارد شده بر تیم سلامت هستیم.

وی تصریح کرد: در بعضی مواقع صحبتی مطرح و شایعاتی منتشر می‌شود که خستگی را بر تن این تیم پزشکی باقی می‌گذارد.

مهرام بیان کرد: بی انصافی است اگر همکاران تیم سلامت را که با کمبود نفرات و همه سختی‌هایی که در محیط کار است، با بی انصافی مورد قضاوت عجولانه قرار دهید چراکه این همه سختی و فشار کار هرگز جایی ثبت نمی‌شود.

علی علیزاده، رئیس بیمارستان شهید رجایی در ادامه مراسم اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و سیاست‌های خوب دانشگاه علوم پزشکی و مساعدت مسئولان استانی و تلاش همکاران با افتتاح بخش آی سی یو بیمارستان شهید رجایی توانستیم گامی درجهت رفع مشکلات درمانی مردم استان برداریم. 

وی افزود: با افتتاح این بخش، با استاندارد سازی فضا تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه از 8 تخت به 19 تخت افزایش یافت.

رئیس بیمارستان شهید رجایی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح تحول سلامت عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده، تهیه اقلام ارتوپدی و تجهیزات ارتوپدی بود که قبلا بر عهده بیماران بود و اکنون همه وسایل و تجهیزات لازم توسط بیمارستان تهیه می‌شود و هیچ بیماری برای تهیه اقلام به بیرون از بیمارستان راهنمایی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت 20 نفر از پزشکان متخصص بیمارستان به صورت شبانه روزی و مقیم در 3 رشته ارتوپدی، جراحی عمومی و بیهوشی در خدمت مراجعان هستند همچنین ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده است.

علیزاده تصریح کرد: کاهش ماندگاری بیماران از 3.7 به 2.1 روز نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده است که با افزایش پذیرش بیماران، موجب رضایتمندی مراجعان نیز فراهم شده است همچنین برای ارائه خدمات مناسب‌تر به بیماران، 20 درصد افزایش پرسنلی بیمارستان را داشتیم.

گفتنی است، با راه اندازی بخش آی سی یو بیمارستان شهید رجایی و گسترش هشت برابری فضای فیزیکی این بخش، تعداد تخت‌های ICU در مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی قزوین از هشت تخت به ۱۹ تخت افزایش یافت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

ش-ب / ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

افرین بر همت اقای ادهمی مدیر جوان وپرتلاش بیمارستان
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان