۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شرکت آبگینه آخرین نفس‌های خود را می‌کشد
کد خبر: ۱۱۷۳۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

پایان راه یک کارخانه؛

شرکت آبگینه آخرین نفس‌های خود را می‌کشد

شرکت آبگینه که از اوایل سال ۹۳ دچار نوسانات جدی و مشکلات عدیده بود، اکنون به وضعیت قرمز رسیده است و آخرین نفس‌های خود را می‌کشد.

شرکت آبگینه آخرین نفس‌های خود را می‌کشد
چند تن از کارگران شرکت آبگینه در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، از شرایط این شرکت بزرگ و قدیمی گفتند.
یکی از کارگران ابراز کرد: از اسفند سال 93 تا امروز کارکنان این شرکت حقوقی دریافت نکرده‌اند و فقط یک ماه از حقوق معوقه، در تابستان 94 برای فرار از بیمه پرداخت شد.
وی افزود: اغلب کارکنان پس از پیگیری‌های مختلف مجبور به شکایت از شرکت شدند و پس از گذشت مدتی حکم توقیف اموال برای کارگران شاکی صادر و وسایل مختلف از کارخانه خارج شد و به فروش رفت؛ با همین روال کل تجهیزات کارخانه به حراج رسید.

کارگر دیگری خاطر نشان کرد: در شرایطی که کارگران برای بازپس‌گیری حقوق معوقه خود از صاحب شرکت آبگینه شکایت کرده بودند، اداره گاز به دلیل طلب 10 میلیارد تومانی خود از شرکت، گاز این کارخانه را قطع کرد که به طبع آن کوره‌ها خاموش و از کار افتادند.
وی در ادامه گفت: زمانی که گاز شرکت قطع شد، شیشه‌های مذاب داخل کوره سرد و منجمد شد و در حال حاضر فقط کاربرد ضایعاتی دارد.
این کارگر با اشاره به تجمعات و اعتراضات کارکنان شرکت آبگینه در مقابل فرمانداری و استانداری قزوین، اظهار کرد: تنها پاسخ دریافتی از این نهادها این بود که به دلیل خصوصی بودن شرکت، فرمانداری یا استانداری نمی‌تواند دخالتی در امور کارخانه داشته باشد.
یکی دیگر از کارکنان شرکت آبگینه که در جریان جزئیات بدهی شرکت به سازمان‌های مختلف بود، عنوان کرد: شرکت آبگینه به بانک صادرات حدود 18 میلیارد تومان، به شرکت غدیر به عنوان دومین سهامدار آبگینه، 31 میلیارد تومان، به اداره گاز 10 میلیارد تومان، به اداره برق 1 میلیارد تومان، به اداره تامین اجتماعی 4 میلیارد و 300 میلیون تومان و به پرسنل خود حدود 5 میلیارد تومان بدهکار است و این بخشی از بدهی‌ها می‌باشد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از 60 درصد سهام شرکت مربوط به مقسمی_مدیرعامل شرکت آبگینه_ است؛ سایر سهامداران این شرکت نگران سود و زیان آبگینه نبوده و نیستند.
این کارگر شرکت آبگینه از فرار مقسمی به آمریکا خبر داد و افزود: مقسمی در حال حاضر نزدیک به 80 میلیارد تومان به افراد و ارگان‌های مختلف قزوین بدهکار است در حالی که ارزش تقریبی کل شرکت بالغ بر 30 تا 35 میلیارد تومان است، بنابراین مدیرعامل شرکت به راحتی این شرکت را رها کرده و از کشور می‌گریزد.
کارگران این شرکت عدم مدیریت صحیح در بخش‌های داخلی آبگینه را علت مهم ورشکستگی این شرکت می‌دانند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان