۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین قزوین شهری مستعد برای جذب سرمایه گذاران خارجی
کد خبر: ۱۱۵۲۳۰ نویسنده: ناصر گنجی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون سرمایه گذاری شهرداری قزوین اعلام کرد

قزوین شهری مستعد برای جذب سرمایه گذاران خارجی

معاون سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری قزوین گفت: شهر قزوین با توجه به ظرفیت‌های موجود، شهری مستعد برای جذب سرمایه گذاران از خارج استان است.

قزوین شهری مستعد برای جذب سرمایه گذاران خارجی
ناصر گنجی در مصاحبه با خبرنگار  صبح قزوین ، ابراز کرد: بخش سرمایه گذاری شهرداری قزوین، به دلیل میزان اهمیت به معاونت سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی تبدیل شد.
وی افزود: در شرایط فعلی که اوضاع اقتصادی کشور در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد، برای برون رفت از تنگ‌ناهای اقتصادی باید به بخش خصوصی پرداخته شود.
اظهار کرد: شورای مالی بخش سرمایه گذاری شهرداری جهت اطمینان بخشی به سرمایه گذاران خصوصی تشکیل شد و تضمینی برای برگشت سود و سرمایه به بخش خصوصی است.
وی درباره این شورا گفت: شورای مالی معاونت سرمایه گذاری شهرداری با حضور شهردار قزوین، معاونت‌های شهرداری،چند تن از اعضای شورای شهر و چندتن از اعضای بیرونی تشکیل می‌شود که بعد از کارشناسی موارد مطرح شده در صورت تصویب، طرح ارائه شده وارد بخش عقد قرار داد می‌شود.
گنجی عنوان کرد: در تمامی پروژه‌ها تلاش شهرداری بر این است که خدمات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه دهد که محقق شدن این امر مستلزم همکاری دستگاه‌های مرتبطِ سرمایه گذاری است مانند ادارات مربوط به زیرساخت‌ها است.
معاون سرمایه گذاری شهرداری قزوین یادآور شد: شهرداری یک نیازسنجی در ارتباط با پروژه‌های سرمایه گذاری انجام داده است تا در گردشگری، مذهبی، حمل و نقل، عبور و مرور و بخش‌های دیگر جذب سرمایه انجام دهد.
وی خاطر ابراز کرد: پروژه‌های شهرداری از طریق نشریات و مطبوعات به اطلاع سرمایه گذاران می‌رسد و با توجه به اطلاعات اعلام شده، سرمایه گذاران به شهرداری مراجعه و پیشنهادات خود را ارائه می‌دهند.
گنجی در ادامه گفت: در پاره‌ای از پروژه‌ها با توجه به شناخت شهرداری از برخی سرمایه گذاران، خود شهرداری پروژه را به سرمایه گذار پیشنهاد می‌دهد تا به مرحله نهایی و اخذ قرار داد برسد.


معاون سرمایه گذاری شهرداری قزوین خاطر نشان کرد: بر اساس نیازسنجی‌های به عمل آمده، به همراه اقتصادی در حال تدوین طرح جامع سرمایه گذاری هستیم که این طرح، نقشه راه حوزه سرمایه گذاری در قزوین را روشن می‌کند.
وی تاکید کرد: ماموریت شهرداری ورود به مباحث اقتصادی نیست و پرداختن شهرداری به پروژه‌های اقتصادی در جهت نقش اجتماعی و فرهنگی شهرداری می‌باشد که در شهر رونق ایجاد کند و با جلب اعتماد مردم آنان را به مشارکت بیشتر تشویق نماید.
گنجی درباره سرمایه گذاران پروژه‌های شهر قزوین، عنوان کرد: در ابتدا بخش زیادی از پروژه‌ها که در حال حاضر نیز در حال بهره برداری است، توسط سرمایه گذاران داخلی استان اتفاق افتاد و در ادامه همین امر موجب شد که بستر برای سرمایه گذاران خارج از استان هم فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش زیادی از قراردادهای منعقد شده از خارج از استان بوده است، اعلام کرد: مدتی پیش با یک گروه چینی ارتباط گرفتیم که خود آنان پیشنهاد سرمایه گذاری در استان را دادند.
گنجی تاکید کرد: این گروه با بررسی‌هایی که در اینترنت و از طریق واسطه‌های ایرانی خود انجام داده بودند، قزوین را شهری مستعد برای سرمایه گذاری اقتصادی یافته و اقدام به برقراری ارتباط با شهرداری قزوین کردند.
معاون سرمایه گذاری شهرداری قزوین گفت: این گروه سرمایه گذار چینی با بررسی ظرفیت‌های قزوین قصد دارند در حوزه‌های هتلینگ، شهرک فرودگاهی، قطار سریع السیر قزوین_تهران و پل‌سازی با شهرداری تفاهم نامه همکاری منعقد کنند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان