۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تحلیل محتوای کتب و رسانه های آموزشی موجب ارتقاء سطح دانش و توانمندی حرفه ای معلمان می باشد
کد خبر: ۱۱۴۵۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان:

تحلیل محتوای کتب و رسانه های آموزشی موجب ارتقاء سطح دانش و توانمندی حرفه ای معلمان می باشد

رحمانی گفت: تحلیل محتوای کتب و رسانه های آموزشی و انعکاس نظرات فرهنگیان به کارشناسان زمینه شناخت نقاط قوت و ضعف این مواد را به وجود می آورد.

تحلیل محتوای کتب و رسانه های آموزشی موجب ارتقاء سطح دانش و توانمندی حرفه ای معلمان می باشد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، خیراله رحمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قزوین در نشست تخصصی بررسی ساختار و محتوای مجلات رشد با اشاره به تحولی جدید در عرصه محتوای مجلات رشد گفت: تشکیل کارگروه مدیریت بر دریافت، توزیع و کیفی سازی استفاده از مجلات رشد متشکل از معاونین آموزشی، پشتیبانی و پژوهش و نیروی انسانی فرصت مغتنمی برای دستیابی این مجلات به اهداف کلان خواهد بود.
وی با اشاره با شتاب روزافزون تغییر دانش در عصر کنونی افزود: تحلیل محتوای کتب و رسانه های آموزشی و انعکاس نظرات فرهنگیان به کارشناسان زمینه شناخت نقاط قوت و ضعف این مواد را به وجود می آورد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: هم افزایی ناشی از تحلیل محتوای کتب و رسانه های آموزشی از عوامل ارتقاء سطح دانش و توانمندی حرفه ای معلمان می باشد.
پای نبرد معاون آموزش متوسطه استان نیز با تأکید بر ایجاد نیاز به مطالعه در همکاران و دانش آموزان،کاربردی کردن محتوای مجلات و به روز بودن محتوای آن، نشریات رشد را فرصت مناسبی برای انتقال تجارب مفید همکاران به یکدیگر دانست.
در ادامه با شروع تخصصی مباحث مربوط به تحلیل محتوای مجلات، سایر اعضاء به بیان نظرات خود در حوزه های مخاطب شناسی و ارج گذاری به مخاطب، جلوه ها و جذابیت های بصری مجلات رشد، ارزش علمی مقالات و مطالب مندرج در این نشریات پرداختند و در این خصوص گفت و گو شد.
بودن مقالات و امکان اجرای تجربیات موفق در محیط ها و شرایط مشابه، حجم مطالب، امکان تجمیع مجلات، آسیب شناسی علل عدم استقبال معلمان از این نشریات، علل عدم چاپ مطالب همکاران یا ارائه بازخورد به آنان، عدم استفاده از عکس ها و تصاویر آرشیوی سنواتی، چاپ مطالب به صورت پرونده ای و تسلسلی یا تک شماره، لزوم بومی سازی مجلات و تدوین بخشی از محتوای آن در استان، توجه بیشتر به نکات انگیزشی، برنامه ریزی در خصوص توزیع رایگان مجلات در مدارس روستایی و محروم، تعبیه فرم نیاز سنجی در انتهای مجلات رشد، انجام پژوهش های میدانی در خصوص کیفیت مطالعه این نشریات در مدارس، ارتباط بیشتر نشریات دانش آموزی با محتوای کتب درسی، لزوم اطلاع رسانی و توجیه بیشتر معلمان از اهداف مجلات رشد، ویژگی های یک مطلب قابل چاپ و فرایند داوری و گزینش آن برای چاپ، نحوه ارتباط همکاران با مجلات و ارسال مطالب از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مورد گفت و گو قرار گرفت.


انتهای پیام/7008

منبع: آموزش و پرورش قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان