۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین همایش "احلی من العسل" در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۱۴۳۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سراسر کشور؛

همایش "احلی من العسل" در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار می‌شود

همایش «احلی من العسل» با حضور نوجوانان عاشورایی همزمان با سراسر کشور در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار می‌شود.

همایش "احلی من العسل" در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، همایش سراسری "احلی من العسل" با همکاری اداره آموزش و پرورش و اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین همزمان با ششم محرم در راستای گرامیداشت مقام حضرت قاسم(ع) و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان در قزوین برگزار می‌شود.

همایش سراسری «احلی من العسل» روز سه شنبه ۲۸ مهرماه ساعت 9 و نیم صبح با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خضری در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین با حضور پرشور دانش‌آموزان حسینی برگزار می‌شود.

بیش از 32 هزار اقلام فرهنگی شامل 15 هزار سربند، 16 هزار پرچم بزرگ و کوچک "لبیک یا حسین" و یک هزار پرچم "هیات من الذله" برای برگزاری این همایش در استان قزوین تهیه شده است.

گفتنی است، عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.
عمق و پهنای دید این نوجوان 13 ساله، به نوعی نشان دهنده مکتب اهل بیت و نوع نگاهشان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا در راستای رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، پس این نوع مرگ، بسیار شیرین است و می‌تواند به تعبیری «شیرین‌تر از عسل» هم باشد.
انتهای پیام/7003





دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان