۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اقتدار امت اسلامی در رویارویی با نظام سلطه است
کد خبر: ۱۱۳۰۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

اقتدار امت اسلامی در رویارویی با نظام سلطه است

امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر اینکه باید با افزایش قدرت و توانمندی های خود همراه با امت اسلامی زمینه حاکمیت حق را در همه جا فراهم کرد، گفت: اقتدار ملت های مسلمان در رویارویی با نظام سلطه است.

اقتدار امت اسلامی در رویارویی با نظام سلطه است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام محمد ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین، با انتقاد از حمایت های بی چون و چرای نظام سلطه از رژیم آل سعود، افزود: مدعیان حقوق بشر که خود را مدعی دموکراسی می دانند چرا از افرادی که یک بار تجربه مردم سالاری ندارند، حمایت می کنند اما در برابر کشتار هزاران زایر خدا خفقان گرفته و لام تا کام صحبتی به عمل نمی آورند؟
وی با طرح این پرسش که چرا امروز دل های مسلمانان جهان از حکام سرزمین وحی سرشار از انزجار و نفرت است؟، ادامه داد: چون آنان هیچ بهره ای از صلاحیت و لیاقت نداشته و دیگر اینکه مگر ما هم اکنون در عهد دقیانوس زندگی می کنیم که شاهزادگان بخواهند حکومت کنند؟
حجت الاسلام ابوترابی گفت:عربده کشان و مدعیان دموکراسی، می خواهند مدیریت منطقه در دست ناکارآمدترین افراد قرار بگیرد تا مدافع منافع نامشروع آنان باشند.
وی در ادامه با تبریک عید غدیر خم، به این واقعه مهم تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: تربیت انسان ها در سایه امام آراسته به علم و حکمت یکی از اهداف عالی در فلسفه امامت است.
امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: ما همواره نیازمند انسان هایی عالم، فرهیخته، وارسته و آراسته به علم و طهارت هستیم تا در ادامه رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) معلم جامعه در تبیین معارف قرآنی و سنت پیامبر اعظم باشند که این مهم در تاریخ صدر اسلام و در واقع غدیر خم بوقوع پیوست.
حجت الاسلام ابوترابی در ادامه پیامبر اکرم(ص) را ترجمه، مفسر و حقیقت قرآن کریم معرفی کرد و گفت: امامت در واقع تداوم رسالت پیامبر اسلام بود و خدواند اراده فرمود تا ما در دورانی که از وجود ایشان محرومیم از شخصیت هایی بهره مند شویم که علم، طهارت، بیان و سیره آنان مانند پیامبر باشد و این بزرگترین نعمت خدا به ما بود.
حجت الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: فلسفه دیگر غدیر آن است که جامعه اگر معلم داشته باشد و مردم نیز آراسته به تقوا باشند، اما از رهبر و مدیری لایق، توانا، شجاع و عالم نداشته بی بهره باشند، این جامعه در مسیر کمال و قدرت حرکت نمی کند.
وی ادامه داد: امروز اگر مشاهده می کنیم که ایران اسلامی به یک قدرت مقتدر دفاعی در منطقه تبدیل شده بدون شک به خاطر وجود یک فرمانده عالم و با تقوا می باشد و این خود رمز اقتدار نظام است.
به گفته امام جمعه موقت قزوین، امروز آسمان ایران اسلامی به برکت هدایت فرمانده ای عالم، باتقوا، مدیر، مدبر و آگاه به مسایل مهم روز در مقابل دشمنان به گنبدی آهنین تبدیل شده است و مشاهده می کنیم که همین فرمانده مقتدر به مزدوران منطقه هشدار می دهد که اگر به وظایف خود به درستی عمل نکنند با برخورد سخت و خشن ما روبرو می شوند.
حجت الاسلام ابوترابی، فرد ولایت فقیه را در تداوم ولایت پیشوایان معصوم دین و در تداوم پاسخ به دعوت پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر خم دانست و در پایان اظهار کرد: شایسته سالاری تنها به رهبری اختصاص نداشته و باید در تمام سطوح بهترین، تواناترین و داناترین انسان ها در منصب قرار گیرند که البته با این هدف هنوز فاصله داریم و باید برای کم کردن آن تلاش کنیم.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان