۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هنر مهمترین ابزار تاثیرگذاری و انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی/ فیلم محمدرسول الله یک اثر ارزشمند در تاریخ سینمای ایران است
کد خبر: ۱۰۴۳۰۹ نویسنده: محسن آقالر تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر انجمن سینمای جوانان استان قزوین مطرح کرد

هنر مهمترین ابزار تاثیرگذاری و انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی/ فیلم محمدرسول الله یک اثر ارزشمند در تاریخ سینمای ایران است

مدیر انجمن سینمای جوانان استان قزوین با ارزشمند توصیف کردن فیلم محمد رسول الله گفت: در هنر سینما مفاهیم فرهنگی به راحتی قابل ترجمه و انتقال است و فیلم بی واسطه می‌تواند با حضور در جاهای مختلف به عرضه مفهوم خود بپردازد.

هنر مهمترین ابزار تاثیرگذاری و انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی/ فیلم محمدرسول الله یک اثر ارزشمند در تاریخ سینمای ایران است
محسن آقالر، مدیر امور سینمای جوانان استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در خصوص نمایش فیلم محمد رسول الله اظهار کرد: این فیلم دارای ویژگی‌ها و کیفیت خاصی از لحاظ تکنیک می‌باشد که باعث جذابیت آن شده است.
وی در ادامه افزود: در واقع تیمی که آقای مجیدی از نظر فنی در اختیار داشته است از لحاظ فیلمبردار، آهنگساز و تدوینگر به برجسته شدن و غِنای فیلم کمک کرده‌اند؛ زیرا این افرد با تکنیک‌های بین المللی فلیم محمد رسول الله را ساخته‌اند.
این تهیه کننده صداوسیمای مرکز قزوین اذعان کرد: از بُعد کارگردانی نیز آقای مجیدی هم نوعی از سینمای شاعرانه را دنبال می‌کند که این نگاه دارای لطافت‌های خاصی است که در این فیلم وی به خوبی احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه فیلم محمد(ص) در بخش تکنیک و صحنه‌های نمایش داده شده از قوت خوبی برخوردار است ابراز کرد: ارزشمندی فیلم محمد رسول الله به واسطه این است که ماحصل تلاش فیلم سازان بزرگ کشور ماست که در قالب فیلم‌نامه نویس و مشاور حضور داشته‌اند.
مدیر انجمن سینمای جوانان استان قزوین اذعان کرد: این فیلم با برجستگی‌هایی که دارد توانسته بخشی از مخاطب ما را به سینما برگرداند که این موضوع در سینمای ایران قابل توجه است.
وی ادامه داد: با توجه به نگاه دینی و سنتی مردم ما، علاقمندی آنها به آثار دینی زیاد است، هر زمانی که توانسته‌ایم فیلمی در سطح مناسب و قابل باور برای جامعه ایرانی ارائه دهیم این استقبال از سوی مخاطبان وجود داشته است.
فیلم محمد رسول الله نیازمند حمایت همه جانبه است
این کارشناس ارشد سینما با بیان اینکه خوشبختانه فیلم محمد رسول الله تا به امروز توانسته در جذب مخاطب به خوبی عمل کند بیان کرد: معتقدم با توجه به حجم سینماهایی که این فیلم در کشور به خود اختصاص داده است باید فروش آن رونق بیشتری داشته باشد.
وی فیلم محمد رسول الله را یک اثر ارزشمند در تاریخ سینمای ایران برشمرد و عنوان کرد: برای استمرار این نوع از فیلم سازی با محوریت تاثیرگذار باید از نگاه منفی گرایانه و تخریبی به آن دوری کنیم؛ زیرا در این صورت حضور در سینمای دنیا و تولید مشترک و جهانی شدن در نطفه خفه خواهد شد.
آقالر گفت: معتقدم این فیلم با هر کیفیتی که در حال عرضه می‌باشد نیازمند حمایت و پشتیبانی همه جانبه است.
وی تصریح کرد: حضور هنرمندان و سینماگران بین المللی در این پروژه و ساخت آن با استانداردهای جهانی این فیلم را به اثری قابل دیده شدن در دنیا تبدیل کرده است.
مدیر انجمن سینمای جوانان استان قزوین با بیان اینکه هنر مهمترین ابزار تاثیرگذاری و انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی است اذعان کرد: در هنر سینما مفاهیم فرهنگی به راحتی قابل ترجمه و انتقال است و فیلم بی واسطه می‌تواند با حضور در جاهای مختلف به عرضه مفهوم خود بپردازد.
وی در پایان گفت: ما هر چقدر در زمینه هنر سرمایه گذاری کنیم و آثار فاخر به جامعه ارائه دهیم به طور یقین نگاه مخاطب نسبت به مباحث دینی تغییر می‌کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان