۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین جزئیات سفر زائران قزوینی برای اربعین حسینی
کد خبر: ۳۶۴۴۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱۰ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

در گفتگو با مدیرکل حج و زیارت استان عنوان شد:

جزئیات سفر زائران قزوینی برای اربعین حسینی

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین شرایط اعزام و نحوه ثبت‌نام زائران اربعین حسینی را تشریح کرد و گفت: خدمات‌رسانی به زائران در بازه زمانی ۲۷ مرداد الی ۲۰ شهریورماه خواهد بود.

جزئیات سفر زائران قزوینی برای اربعین حسینی
بشیر سلیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به آمار اعزام زائران قزوینی در اربعین حسینی اظهار کرد: این آمار در سال گذشته 40 هزار نفر بود و پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال جاری نیز همین آمار وجود داشته باشد.

وی افزود: مقرر شده خدمات دستگاه‌ها و کمیته‌های عضو ستاد اعم از صدور گذرنامه و تهیه بلیت هواپیما، اتوبوس و غیره منوط به ثبت‌نام در سامانه سماحِ حج و زیارت به عنوان متولی رسمی، تخصصی و مستمر به زائران بوده و این امر براساس ابلاغیه وزارت کشور به اداره‌کل حج و زیارت استان است.

مدیرکل حج و زیات استان قزوین با اشاره به ارائه خدمات در بستر فضای دیجیتالی گفت: برای ساماندهی مناسبت‌تر اربعین حسینی می‌توان از ظرفیت‌های قابل ارائه در بستر الکترونیک و فضای دیجیتالی استفاده کرد.

ثبت‌نام زائران اربعین تنها در سامانه سماح ممکن است

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی از طریق نرم‌افزار نسبت به صدور گذرنامه اقدام می‌کند و از فعالان این بخش درخواست کردیم صدور آن را روزهای آخر موکول نکنند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین بیان کرد: ثبت‌نام زائران اربعین در سال جاری باتوجه به ابلاغ دستورالعمل جدید وزارت کشور، تغییراتی را در بستر سایت و نرم‌افزار می‌طلبید که این امر محقق شده و آدرس به سامانه سماح my.haj.ir تغییر یافته است؛ در صورت مراجعه افراد به سماح قبلی به آدرس جدید هدایت می‌شوند.

سلیمی با اشاره به زمان خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در سال جاری گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، خدمات‌رسانی در بازه زمانی 27 مرداد الی 20 شهریورماه خواهد بود.

پیش‌بینی ارائه خدمات بیمه به زائران در قالب سه بسته

وی یادآور شد: دفاتر حج و زیارت استان آمادگی ثبت‌نام از متقاضیانی که توانایی ثبت‌نام اینترنتی ندارند را دارد، مبلغ دریافتی برای گروه‌های پنج نفره 10 هزار تومان و گروه‌های بالای پنج نفر، 20 هزار تومان است.

این مسئول ادامه داد: زائران طول مدت سفر اربعین خود را بیشتر از هفت روز نکنند و متقاضیانی که برای اعزام ثبت‌نام کرده و منصرف شدند لازم است در سامانه سماح شماره شبای خود را ثبت کنند زیرا در غیر این صورت امکان بازگشت مبلغ وجود ندارد.

سلیمی در ادامه با اشاره به بیمه زائران اربعین حسینی و تمهیدات پیش‌بینی شده در این خصوص ابراز کرد: بیمه طی سال جاری در قالب سه بسته پیش‌بینی شده و زائران حق انتخاب یک مورد از آنها را دارند.

حضور یک امدادرسان سازمان حج و زیارت در هر موکب

وی عنوان کرد: حق بیمه 35 هزار تومانی، 45 هزار تومانی و 55 هزار تومانی برای پرداخت غرامت فوت در نظرگرفته شده و تعهداتی برای بیمه‌گذار از جمله نقص عضو، هزینه‌های جراحی، بستری، درمان سرپایی و پاراکلینیک پیش‌بینی شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین در پایان گفت: حضور یک امدادرسان سازمان حج و زیارت به منظور کمک به در راه ماندگان در هر موکب پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان