۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین روند تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز درمحورهای کورانه و زرشک
کد خبر: ۱۱۹۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی:

روند تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز درمحورهای کورانه و زرشک

رسیدگی به ساخت و سازهای غیر مجاز بخصوص در محور الموت و زرشک در اولویت کارگروه مربوطه می باشد.

روند تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز درمحورهای کورانه و زرشک
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی قزوین، محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طبق بررسی ها و بازدید های بعمل آمده توسط کارشناسان این حوزه، مواردی از تخلف و ساخت و سازهای غیر مجاز در محورهای کورانه و زرشک صورت پذیرفته است که اینگونه موراد از جنبه هایی باعث ایجاد مشکلات اجتماعی، کالبدی و همچنین زیرساختی در منطقه می شوند که نظارت دقیق و برخوردهای قانونی از سوی مراجع ذیربط را اجتناب ناپذیر می نماید.
از طرف دیگر اینگونه ساخت و سازها، میزان تحقق پذیری طرح های گردشگری و ارتقاء کیفی این مسیرها را تحت الشعاع خود قرار می دهند.
لذا موضوع رسیدگی به ساخت و سازهای غیر مجاز بخصوص در محور الموت و زرشک در دستور کار کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی مورخ 13/6/92 قرار گرفته و تعیین تکلیف این ساخت و سازها در اولویت کارگروه مربوطه می باشد.
ایشان در ادامه اظهار داشت: مطابق با ضوابط و مقررات، متولی رسیدگی به ساخت و سازها در اراضی داخل حریم شهرها بر عهده شهرداری ها و جهاد کشاورزی، و رسیدگی به آنها در خارج از حریم شهرها بر عهده بخشداری ها و جهاد کشاورزی استان می باشد.
به گفته خانم مهندس زرین پور، رئیس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی مدیریت شهرسازی و معماری مقرر گردیده است تیمی متشکل از نمایندگان اداره راه و شهرسازی، مدیریت امور اراضی و جهاد کشاورزی استان، منابع طبیعی، شهرداری و فرمانداری قزوین نسبت به بازدید میدانی و شناسائی کلیه ساخت و سازها در دو محور ذکر شده و بررسی آنها از لحاظ دارا بودن مجوز ساخت، و تهیه گزارش از اقدامات و برخوردهای صورت گرفته توسط ادارات ذیربط در محدوده، اقدام نموده و نتایج آن جهت بررسی و تعیین تکلیف نهایی به جلسه کارگروه ارائه گردد.
وی اضافه کرد: هدف اصلی این اقدام، جلوگیری از پراکندگی و گسترش ناهمگون ویلا سازی در سطح شهرستان و ساماندهی آنها، شناسایی موارد تخلف و برخورد قانونی با آنها، موانع و مشکلات پیش رو و میزان اقدامات ادارات، و در نهایت تدوین ضوابط و تعیین مناطقی جهت استفاده عموم مردم و گردشگران با اولویت حفظ اراضی زراعی و باغات می باشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان