۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین علم و دانش ثروت شخصی نیست
کد خبر: ۳۷۴۴۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پروفسور سمیعی:

علم و دانش ثروت شخصی نیست

پروفسور «مجید سمیعی» چهره ماندگار و برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان در سال ۲۰۱۴ معتقد است، علم و دانش ثروت شخصی نیست و انتقال آن به دیگران باعث سلامتی روح، روان و جسم انسان می شود.

علم و دانش ثروت شخصی نیست
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، پروفسور سمیعی با حضور در برنامه «کوچه سلامت پلاک 102» رادیو سلامت از ابراز احساسات ملت بزرگ ایران قدردانی کرد و گفت: درست است که گرفتن یک جایزه از تشکیلاتی که تمام دنیا در آن قرار دارد و باید در آن تصمیم گیری شود خیلی ارزش بالایی می تواند از نظر علمی داشته باشد، اما این ابراز احساساتی که ملت ما انجام داده است، مرا از هر چیز بیشتر خوشحال می کند.
وی افزود: از ملت عزیز ایران که اینقدر برای دریافت جایزه از آکادمی جهانی مغز و اعصاب دنیا ابراز احساسات داشتند تشکر می کنم و این باعث خوشحالی من است.
ارزش این ابراز احساسات، از آن جایزه خیلی بالاتر است.
** در تمام دنیا مکتب های ایران وجود دارد پروفسور سمعیی با بیان اینکه سعی کردم دانش خود را به قاره ها برسانم و به همکاران تعلیم داده ام، افزود: خوشبختانه در تمام دنیا مکتب های ایران وجود دارد و شاگردانم در سطح بسیار بالایی مشغول هستند.
همین کار را در کشور خود نیز انجام داده ام.
بطوریکه از سال 1971 یعنی 43 سال پیش تاکنون، سالی نشده که یک برنامه علمی مهمی را برگزار نکرده باشیم.
** ابراز ناراحتی از برخی موضوعات مطرح شده در رسانه ها وی با ابراز ناراحتی از برخی موضوعات مطرح شده در رسانه ها ادامه داد: برخی، بعضی وقت ها کم لطفی دارند و معتقدند کسی که به کشور می خواهد خدمت کند، بیاید در ایران زندگی کند.
این یک اشتباه بسیار بزرگ است که رسانه ها باید به این گونه افراد که سطح فرهنگی شان بالا نیست، بگویند خدماتی که من از اینجا به کشور ارائه دادم، خدمات خیلی بالاتری است تا اینکه من در ایران می بودم.
حضور من در آلمان باعث شد مهمترین پیشرفت ها را سریع تر به همکارانم در ایران برسانم.
** علم و دانش ثروت شخصی نیست برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان در سال 2014 با بیان اینکه علم و دانشی که انسان به دست می آورد، یک ثروت شخصی نیست، افزود: این در اصل یک وظیفه انسانی است که علمی که انسان به دست آورده را به دیگران ارائه دهد و کسی که این کار را نکند، می توان گفت بزرگترین گناه روی زمین را انجام داده است.
جایزه آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب جهان با عنوان «گلدن نرون آوارد» - Golden Neuron Award - در سال 2014 میلادی طی یک مراسم رسمی در 14 مهر ماه - 11 اکتبر - در شهر وین و با حضور مقامات رسمی کشور اتریش و اساتید طراز اول جهان در رشته جراحی مغز واعصاب به پروفسور مجید سمیعی چهره ماندگار پزشکی ایران و جهان اعطا شد.
منبع: ایرنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان