۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین تصویب ۱۰ لایحه در صحن علنی شورای شهر قزوین
کد خبر: ۳۶۹۴۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲ ساعت: ۷:۳۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

تصویب ۱۰ لایحه در صحن علنی شورای شهر قزوین

در سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین، اعضای شورا ۱۰ لایحه شهرداری موافقت کردند.

تصویب ۱۰ لایحه در صحن علنی شورای شهر قزوین
به‌گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سی و سومین جلسه علنی شورای شهر قزوین یکشنبه شب با حضور اعضای شوای شهر، نماینده و مدیران شهرداری قزوین و به ریاست علی فرمانی در تالار مردم شهرداری قزوین برگزار شد.
 
جلسه علنی امروز شورای شهر قزوین، علاوه‌بر بررسی و تصویب لوایح و طرح‌های پیشنهادی شهرداری قزوین، با نطق پیش از دستور فاطمه اشدری رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین همراه بود.

 
فرزندان جبهه اطاعت را عبادت می‏‌دیدند
 
اشدری ضمن تبریک 17 ربیع‌الاول سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص)، امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: 31 شهریور ماه، مصادف با هفته گرامیداشت دفاع مقدس است، هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملیِ پایان‏ ناپذیری برای مردم سلحشور ایران شد.
 
وی افزود: رشادت‏‌های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می‌‏توان هر دشمن خیره سَری را ناکام ساخت.
 
عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می‏شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‏شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‏دارد.
 
وی ادامه داد: ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه‏آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و با انگیزه ادای تکلیف در پی مرجع و رهبر خود سر از پا نشناخته، به جبهه‌‏های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی‏بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یافتند.
 
اشدری با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور خون‌‏های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد، اظهار کرد: فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‏‌دیدند، وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نکردند. ایستادگی آنها نشستگان تاریخ را به قیام وا داشت.
 
وی افزود: سال‏های دفاع مقدس سال‌های عشق و عطش، سال‏های زلال مهربانی، سال‏های سجود و صعود، سال‏های اوج شهادت و شجاعت مادران شهید، سال‌‏های سنگرهای سوز و گداز و سال‏های بی‏قراری و انتظار بود.
 
رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین گفت: اما امروز؛ ما مردم و مسئولان ایران عزیز با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزه‏های دینی و ملی باید همانند همان روزها در مقابل خودخواهان بایستیم  و در تمام صحنه‌ها، صحنه‏های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش بگذاریم.
 
وی بیان کرد: امروز سنگر ما همین میزهایی است که پشت آن نشسته‌ایم و باید همانند همان روزها در خدمت به مردم  شرافتمندانه تلاش کنیم و  مقررات انسانی و اسلامی را در دفاع از حق شهروندانمان زیر پا نگذاریم .
 
اشدری با اشاره به آغاز سال تحصیلی بیان کرد: همان‌گونه که فروردین نویدبخش حیات مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور و شعف، جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است.
 
وی در پایان گفت: پس از نزدیک به صد روز فاصله، امروز دلنشین‌ترین آهنگ زندگی « زنگ مدرسه» به فصل فاصله‌ها پایان می‌دهد و خاطره انگیزترین دوران زندگی، دوباره آغاز می‌شود، قدر این فرصت‌ها را بدانیم.
 
در این جلسه ضمن بررسی لوایح کمیسیون‌های مختلف شهری، اعضای شورای شهر قزوین با ۱۰ لایحه موافقت کردند.

 
موافقت اعضای شورای شهر قزوین با ۱۰ لایحه شهرداری
 
در این جلسه ابتدا با لایحه شهرداری پیرامون مناقصه حفظ و نگهداری از اموال و پذیرش کارکنان در ساختمان شهرداری قزوین در شهر مشهد  مقدس، همچنین لایحه مساعدت به مرکز نگهداری معلولین و خانواده‌های بی‌بضاعت برای توسعه ساختمان مشروط به کمک ۵۰ درصد مبلغ از محل ماده ۱۷ موافقت شد.
 
لایحه محاسبه هزینه‌های مرتبط با تامین پارکینگ برای ساختمان‌هایی که به دلایل فنی امکان ایجاد پارکینگ ندارند از دیگر لوایحی بود که توسط اعضای شورای شهر قزوین بررسی شد که پس از کش و قوص فراوان تصویب آن مشروط به دریافت ۵۰ درصدی فرمول محاسبه شده در لایحه شد.
 
اعضای شورای شهر همچنین با لوایح عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری در پرونده آقای حامد فلاح در مینودر و دریافت براساس سال 96 و دریافت عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری از مسکونی به تجاری در  ملک آقای سید علی سید حسینی در تهران قدیم براساس قیمت کارشناسی موافقت کردند.
 
در این جلسه با توافقات شهرداری با آقای هومن درخشان مبنی برتملک دو دانگ مشاع از ششدانگ واقع در اراضی سرتک که در طرح فضای سبز و همچنین با آقای محمدرضا اولادی مبنی بر واگذاری شارع متروکه به مساحت ۶/۱۱متر مربع و با آقای گل‌کرمی مبنی برتملک بخشی از پلاک مربوط به پارک آفرینش موافقت شد.
 
اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در نهایت با لایحه تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره‌کل راه و شهرسازی استان با شهرداری قزوین در راستای تحقق اهداف بازآفرینی شهری و نوسازی مسکن در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری و لایحه شهرداری مبنی بر خرید پنج دستگاه ماشین آلات برای سازمان مدیریت پسماند از طریق اعتبارات دولتی موافقت کردند.

 
سیستم صوتی راهپیمایی‌های شهر قزوین به روز می‌شود
 
گفتنی است، حجت‎الاسلام غلامحسن شهسواری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین که در این جلسه حضور داشت، ضمن ابزار تشکر و قدردانی از اقدامات شورای شهر قزوین در هماهنگی راهپیمایی‎ها و مراسمات خیابانی شهر اظهار کرد: نبود سیستم صوتی مناسب در مراسمات و راهپیمایی‌های خیابانی شهر قزوین جزو گلایه‌‎‌هایی است که مدام از سوی شهروندان به ما می‌رسد.
 
وی افزود: بدین منظور همواره به دنبال رفع نواقص و ارتقای سطح کیفی سیستم‌های صوتی سطح شهر بودیم که با حمایت مالی و کمک‌های شورای شهر قزوین برای بهبود آن قدم‌هایی برداشته شده که جا دارد از اعضای محترم شورای شهر قزوین تشکر کنم.
 
 شهسواری بیان کرد: اکنون با کمک و مساعدت یک و نیم میلیارد تومانی شورای شهر توانستیم فاز اول تعویض سیستم‌های فرسوده را انجام داده و سیستم صوتی متحرک که قابلیت زون‌بندی را دارد که جایگزین آن کنیم.
 
 انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان