۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی قزوین
کد خبر: ۳۶۹۴۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱ ساعت: ۱۶:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۸۰ چمن مصنوعی و ۱۴ کلاس تربیتی طی چند سال اخیر در استان قزوین افتتاح شده و با این اقدامات سرانه ورزشی آموزش و پرورش استان قزوین تقریبا دو برابر شده است.

افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، نقی سیاهکالی مرادی در مراسم استانی نواختن "زنگ مهر، مقاومت و نماز" که در مدرسه دخترانه فاطمیه هلال احمر قزوین برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: خدا را شاکریم که به فضل الهی در سال تحصیلی جدید ۲۴۶ هزار دانش‌آموز توسط حدود ۱۷ هزار معلم در یک هزار و ۶۷۰ مدرسه، امروز در سطح استان قزوین مشغول تحصیل می‌شوند.

وی افزود: طی چند روز گذشته جشن‌های مختلفی برگزار شد از جمله جشن غنچه‌ها در تاریخ ۲۶ شهریور، جشن شکوفه‌ها در روز ۲۷ شهریور، جشن جوانه‌ها در ۲۸ شهریور ماه و امروز هم همزمان با اول مهر شاهد اجرای مراسم بازگشایی رسمی مدارس هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردهای نظام تعلیم و تربیت، حاکمیت گفتمان تربیت، انتقال ارزش‌ها، باورها، اعتقادات، رسوم، سنن و سبک زندگی به دانش‌آموزان است.

توسعه عدالت آموزشی، مهمترین ماموریت نظام تعلیم و تربیت 

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه عدالت آموزشی مهمترین ماموریت نظام تعلیم و تربیت است، ادامه داد: کیفیت بخشی نظام تعلیم و تربیت هم از دیگر راهبردهای آموزش و پرورش است.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: چهارمین راهبرد آموزش و پرورش کشور، مهارت ارتقای رضایتمندی ذی نفعان اصلی نظام تعلیم و تربیت شامل مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های محترم است.

وی اضافه کرد: بحث ایجاد امنیت به ویژه امنیت روانی از دیگر راهبردهای سازمان آموزش و پرورش است تا خانواده‌های عزیز با خیال راحت و بدون کمترین دغدغه فرزندان خود را راهی مدرسه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما معتقدیم خانواده دانش‌آموزان، آموزش و پرورش را خانه دوم خود می‌دانند و با اعتماد و اعتقاد کامل فرزندانشان را به ما می‌سپارید ضمن اینکه همکاران عزیز ما هم، دانش‌آموزان را مثل فرزندان خود می‌دانند.

کسب ۵۶۵ رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری 

وی با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته حدود ۵۶۵ نفر رتبه زیر هزار در کنکور سراسری داشتیم، همچنین ۲۹ نفر از دانش‌آموزان قزوینی توانستند رتبه دو رقمی کسب کنند.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: همچنین چند چهره شاخص و نخبه علمی در سطح استان داشتیم که از جمله دانش‌آموزان برتر استان آقای آریا فاتح کرداری است که مدال طلای المپیاد نجوم و فیزیک جهان را کسب کرد و باعث افتخار استان شد.

وی ادامه داد: همچنین خانم آتشگر رتبه پنجم گروه آزمایشی هنر و آقای علی فتحی رتبه هفتم علوم ریاضی را به خود اختصاص داده و افتخارآفرینی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: در زمینه فعالیت‌های ورزشی و قرآنی هم دانش‌آموزان متعددی داشتیم که رتبه‌های بالایی را برای استان به دست آوردند به طوریکه رتبه‌های کسب شده طی دو الی سه سال گذشته در قیاس با رتبه‌های به دست آمده در سنوات گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

هزینه ۲۶ میلیارد تومانی برای توسعه و تجهیز هنرستان‌ها

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه اعتبارات هم طی سال گذشته با همکاری سازمان نوسازی مجموعا ۶۰ میلیارد تومان جذب آموزش و پرورش استان شد و امسال ۲۶ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز هنرستان‌ها هزینه کردیم.

سیاهکالی افزود: همچنین ۳.۵ میلیارد تومان وسایل ورزشی در قالب ۱۲ هزار قلم کالا خریداری و برای کلیه مناطق ارسال شد و در حوزه فعالیت‌های ورزشی هم ۸۰ چمن مصنوعی و ۱۴ کلاس تربیتی طی چند سال اخیر در استان قزوین افتتاح شد و سرانه ورزشی آموزش و پرورش استان قزوین تقریبا دو برابر شده است.

وی در پایان گفت: به شما دانش‌آموزان سفارش می‌کنم از همین روز نخست سال تحصیلی، خواندن درس و مشق را جدی بگیرید چراکه شما عزیزان امید آینده نظام جمهوری اسلامی ایران هستید.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان