۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۶۰ مبلغ دینی در اعیاد غدیر قزوین
کد خبر: ۳۶۸۵۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۳ ساعت: ۱۲:۱۴ ↗ لینک کوتاه

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد:

فعالیت ۶۰ مبلغ دینی در اعیاد غدیر قزوین

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از اعزام ۶۰ مبلغ دینی به نقاط مختلف استان قزوین به مناسبت عید غدیر خبر داد.

فعالیت ۶۰ مبلغ دینی در اعیاد غدیر قزوین
حجت‌الاسلام میثم عباسپور در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به برگزاری برنامه‌های دهه ولایت با عنوان «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» در امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان قزوین اظهار کرد: یکی از سنت‌هایی که براساس روایت‌های متعدد بسیار به انجام آن توصیه شده، سنت حسنه اطعام در ایام عید غدیر است.
 
وی افزود: با هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته نزدیک به 10 هزار پرس غذای گرم به مناسبت جشن روز غدیر در شهرستان‌های مختلف استان قزوین از محل اجرای نیات موقوفات طبخ و در محلات کم‌برخوردار توزیع خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم از دیگر مباحثی است که با تاسی از زندگی پربرکت امام علی(ع) که در زمان حیات خود همواره از نیازمندان و یتیمان دستگیری می‌کردند، در دهه ولایت و امامت مقارن با برگزاری طرح قرار دوازدهم در استان قزوین، مصادف با روز عید غدیر انجام می‌شود.

اهدای 5 سری جهیزیه به مناسبت جشن غدیر در استان قزوین
 
وی با اشاره به سایر برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام جشن عید غدیر عنوان کرد: اهدای جهیزیه، پرداخت هزینه دارو و درمان به افراد، اعزام به مشهد و شهر مقدس کربلا از محل اجرای نیات موقوفات از جمله اقداماتی است که در جهت گره‌گشایی از مردم نیازمند و کم‌برخوردار استان در دستور کار قرار دارد.
 
عباسپور از اهدای جهیزیه به مناسبت روز عید غدیر به نوعروسان کم‌برخوردار قزوینی خبر داد و گفت: با برنامه‎ریزی صورت گرفته قرار است تا به مناسبت ایام جشن و سرور عید غدیر پنج سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند و کم‌برخوردار سطح استان قزوین که از قبل شناسایی شده‌اند، اهدا شود.
 
وی خاطرنشان کرد: برپایی سه موکب در شهر قزوین، استقرار مواکب عید غدیر در سایر بقاع متبرکه، میادین و مراکز اصلی شهر با هدف اجرای برنامه‌های مختلف و انجام پذیرایی از شرکت‌کنندگان در مراسم و توزیع غذای گرم در بین فقرا و نیازمندان از دیگر برنامه‌هاست.

توزیع 50 هزار پرس غذای گرم به مناسبت جشن غدیر در قزوین
 
این مسئول با اشاره به توزیع 50 هزار پرس غذای گرم به مناسبت جشن غدیر در سطح استان قزوین تصریح کرد: همچنین «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» در 60 بقعه سطح استان قزوین برگزار می‌شود.
 
وی عنوان کرد: در قالب اجرای «طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی» بیش از 60 مبلغ دینی در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی با محوریت تبیین سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ دینی به نقاط مختلف استان قزوین اعزام شدند؛ ضمن اینکه جلساتی با محوریت مباحث تبیینی با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری با هدف مشارکت حداکثری مردم پای صندوق آرا در همه شهرستان‌ها برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

توزیع 20 هزار جلد کتاب مذهبی ویژه غدیر برای گروه سنی کودکان

عباسپور در ادامه با اشاره به اجرای مراسم ویژه از محل موقوفات دارای نیت سادات فقیر در ایام عید غدیر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته توزیع 10 هزار جلد کتاب مذهبی ویژه غدیر برای گروه سنی کودکان در بقاع شاخص مجری برنامه‌های جشن روز عید غدیر که شامل 13 بقعه شاخص سطح یک کشوری در استان قزوین است، صورت می‌گیرد همچنین 10 هزار جلد کتاب ویژه غدیر در مناطق محروم و کم برخوردار بین کودکان و نیازمندان توزیع می‌شود.
 
وی در ادامه اذعان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص استان قزوین که ویژه روز عید غدیر تدارک دیده شده است در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین و خیابان سپه برگزار خواهد شد که این برنامه از ساعت 16 بعدازظهر با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب شروع می‌شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: 13 بقعه شاخص استان قزوین در شب و روز و بعدازظهر عید غدیر میزبان زائران جهت برگزاری مراسم جشن و پذیرایی هستند.

انتهای خبر/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان