۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین سازماندهی امامان محله در ۵۶ نقطه قزوین
کد خبر: ۳۶۸۵۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد:

سازماندهی امامان محله در ۵۶ نقطه قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: تقویت شبکه امامان را در دستور کار قرار دادیم که در ۵۶ نقطه آسیب‌پذیر و حاشیه شهر و مناطق مهم قزوین امامان محله را منصوب کردیم.

سازماندهی امامان محله در ۵۶ نقطه قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حجت‌الاسلام و‌المسلمین یوسف پورآرین در نشست خبری امروز، پنج شنبه مورخ 31 خرداد سال 1403 که در مرکز سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اول تیر ماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی(ره) است، این فرمان تاریخی امام(ره) در سال 1360 صادر شد که بنده این روز را به خدمت گزاران عرصه تبلیغ که باعث رشد و آگاهی عموم مردم جامعه شدند، تبریک می‌گویم.

وی افزود: در پنج سال گذشته بنابر حکمی که مقام معظم رهبری به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، حضرت آیت الله قمی در دوره جدید خود و در فصل جدید کاری صادر کردند، دستوراتی در آن حکم عنوان و تاکید بر اجرای آن شده بود که باعث ایجاد تحولات بزرگی در سازمان تبلیغات اسلامی شد. حضرت آیت الله خامنه ای دستور عمل و مطالبات جدیدی از سازمان تبلیغات اسلامی در جهت جهاد تبیین خواستار بودند که مأموریت جدید و حکیمانه‌‌ای برای سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: عملکرد چند سال اخیر سازمان تبلیغات اسلامی در جهت جامعه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند: «جهاد تبیین یک فرضیه فوری و قطعی است.» مخاطب اصلی این فرمایش مقام معظم رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی است.

این مسئول بیان کرد: مجموعه تبلیغات اسلامی مبتنی بر رویکردهای جدید علاوه بر مخاطبینی که از گذشته تحت عنوان جامعه مداحان اهل بیت، هیئات مذهبی، جامعه قرآنی استان، جامعه مبلغین و مبلغات دینی و شبکه امامت داشته است در یک نگاه تحولی سه اولویت را در دستور کار قرار دادیم که شامل توجه ویژه به بانوان و شبکه سازی در حوزه بانوان، توانمند سازی بانوان در راستای کنشگری در امر جهاد تبیین و ایجاد رویداد های متنوع است.

پورآرین ادامه داد: حدود دو سال از تشکیل شبکه کنشگران در امر جهاد تبیین می‌گذرد و ما هم در قالب رویدادهای مختلف از جملخ رویداد بانو مجاهد که یک رویداد در راستای توانمند سازی بانوان فعال کنشگر در راستای تبلیغ و جهاد تبیین است، فعالیت کردیم. هم اکنون بیش از 5 هزار بانو در سطح استان در این شبکه فعال هستند. رویدادهایی برای بانوان مجاهد در سطح استان شکل گرفته است که البته با نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت موضوع آن، موضوع مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در دستور کار این شبکه قرار گرفته است.

شبکه سازی کنش‌گری دختران و پسران 

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات‌ تحولی سازمان تبلیغات اسلامی، ایجاد شبکه کنشگران دختر تحت عنوان شبکه «دختران حاج قاسم» است که تا به امروز بیش از 2 هزار دختر در این شبکه سازماندهی شده است و هم‌چنین چندین رویداد برای توانمند سازی آنان برگزار شده است. دانش آموزان متوسطه اول و دوم که علاقه‌مند بودند، اعلام آمادگی کرده و عضو این شبکه شدند تا در راستای جهاد تبیین فعالیت کنند.به مناسبت هفته تبلیغ، روز پنج‌شنبه مورخ 7 تیرماه، رویداد دختران حاج قاسم را در سطح شهرستان های استان که بیش از 600 نفر هستند، برگزار خواهیم کرد. هم‌چنين همایش بزرگ رأی اولی‌ها را در روز دوشنبه مورخ 4 تیرماه خواهیم داشت که در این برنامه معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، نماینده ولی فقیه در استان هم مشارکت خواهند داشت. یکی از مؤثرترین شبکه‌های کنشگر در سطح استان، شبکه دختران حاج قاسم است که به طور دائم نگاه تحولی و کوششی به همراه دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: در حوزه پسران هم رویدادی را برای تقویت شبکه کنشگران پسر تحت عنوان «پسران نوآوین» برنامه ریزی کردیم. حدود 2 هزار نفر از دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم پسر در جهت جهاد تبیین در شبکه کنشگری پسران نوآوین فعالیت می‌کنند. برای توانمند سازی پسران عضو این شبکه چندین رویداد در طی سال برگزار می‌شود.
 
این مسئول تاکید کرد: اقدام تحول آور دیگری که در سازمان تبلیغات اسلامی در دو سال اخیر انجام شده است، ایجاد مرکز رسانه سازمان‌ تبلیغات اسلامی استان است. در کنار حضور راه‌های سنتی، ایجاد و استفاده از راه‌های نوین در بخش رسانه ضروری است. مأموریت اصلی این بخش، تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی، تعامل با اصحاب رسانه، ایجاد شبکه کنشگران فضای رسانه و تقویت جبهه فعالان رسانه است.
پور آرین خاطر نشان کرد: یکی از نرم افزار‌هایی که برای نشان دادن تدین و ایمان مردم نیاز است، شیوه برگزاری مراسمات مذهبی است.

وی بیان کرد: برگزاری مراسمات عزاداری از سنوات گذشته و از بزرگان به ما آموخته شده است اما در برگزاری مراسمات جشن نیازمند تلاش بیشتری هستیم. با تلاش ویژه مسئولین و برگزاری جشن‌های خیابانی مانند جشن غدیر، توانستیم این شیوه را مدل سازی کنیم و از سال گذشته برای اولین بار جشن خیابانی غدیر را در استان برگزار کنیم.

برگزاری گسترده جشن‌های خیابانی غدیر 

پورآرین ادامه داد: امسال نیز در اقصی نقاط استان اعم از شهری و روستایی شاهد برگزاری جشن خیابانی غدیر با مشارکت سازمان بنیاد بین‌المللی غدیر، مجموعه‌های مردمی و با رهنمودهای حضرت آیت الله عابدینی و با هماهنگی های دستگاه‌های مختلف در حوزه تبلیغ هستیم.

وی عنوان کرد: از رویکرد‌های اخیر می‌توان به رویکرد «چله خدمت» برای شهید رئیسی و همراهانشان که از 8 خرداد شروع و تا چهلمین روز درگذشت ادامه دارد، اشاره کرد. رویکرد اصلی این برنامه استفاده از ظرفیت شبکه امامان، ظرفیت شبکه هیأت، ظرفیت دختران حاج قاسم و پسران نوآوین و بانوان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: تقویت شبکه امامان را در دستور کار قرار دادیم، در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهر و مناطق مهم شهر قزوین امامان را منصوب کردیم و خدماتی را به آنان ارائه دادیم که در آن مناطق با محوریت مساجد و با ایجاد شبکه‌های کنشگر در عرصه تبلیغ و آموزه‌های دینی، خدمت گزاری کنند. 56 نقطه از استان قزوین مورد پوشش این دستاورد و عملیات قرار گرفته است که در راستای توانمندسازی امامان، رویداد شهید اصلانی و شهید شهرکی برگزار شد.

این مسئول افزود: در حال انجام فرمایشات مقام معظم رهبری، از رسالت خود در سازمان تبلیغات اسلامی غفلت نکردیم و در راستای مبلغین و مبلغات برای مناسبت های مذهبی اعم از ماه مبارک رمضان و ماه محرم و صفر اعزام‌های عمومی و تخصصی داشتیم. با توجه به برگزاری دوره آموزشی تخصصی ویژه مبلغین در حوزه جمعیت و فرزند آوری، عفاف و حجاب، حوزه سبک زندگی اسلامی و ایرانی ما دارای مبلغین تخصصی هستیم و آمادگی اعزام نیز داریم.

پورآرین تأکید کرد: یکی از اقدامات هدفمند سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید، شناسایی و توانمند سازی کنشگران حوزه فعالیت‌های اجتماعی است. رویدادی تحت عنوان رویداد پیشگام برای کنشگران این حوزه تدارک دیده شد که در این رویداد نظام مسائل استان به مردم ارائه می‌شود و قشر جوان و نوجوانی که دغدغه رفع مسائل اجتماعی را دارند با کمک مربی‌های خود به حل این مشکلات می‌پردازند. سازمان تبلیغات اسلامی در خدمت حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان پیشتاز است. این رویداد نیز در سال جاری برگزار می‌شود.

اجرای طرح مستورا در قزوین 

وی ادامه داد: در حوزه قرآنی یکی از اقدامات چشمگیر ما، طرح رویداد «مستورا» است. این رویداد دارای برنامه ریزی سه ساله است که گام اول آن در ماه رمضان امسال انجام شد و گام بعدی آن مربوط به محرم و صفر است. در این رویداد 150 آیه کلیدی قرآن کریم که توسط فرهیختگان و اندیشمندان این حوزه انتخاب شده است، به مردم ارائه می‌شود و هر سطر از این آیات در زندگی مردم نفوذ کرده و عملی می‌شود که افراد علاقه‌مند به این موضوع جذب این رویداد شدند. در مرحله اول رویداد مستورا موفق به کسب رتبه اول در کشور شدیم و در رویکرد‌های حوزه بانوان جز استان های برتر هستیم، هم‌چنین در حوزه دختران حاج قاسم و پسران نوآوین رتبه یک کشور را کسب کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات کلیدی برای ایجاد شبکه کنشگران دختر و پسر، تأسیس بنیاد نوجوان دختر و پسر در استان است که ما موفق به انجام آن شدیم. برنامه هایی مانند جشن تکلیف دختران و پسران، همایش رأی اولی‌ها، یک روز با نشاط در مدرسه و طرح اوقات فراغت در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

این مسئول در پایان نشست خبری عنوان کرد: ایجاد شبکه بانوان تحت عنوان شبکه بانوان مجاهد، ایجاد شبکه دختران کنشگر تحت عنوان دختران حاج قاسم، ایجاد شبکه پسران کنشگر تحت عنوان پسران نوآوین، ایجاد شبکه قرآنی و طرح بزرگ مستورا، ایجاد شبکه کنشگران اهل رسانه از جمله عملکردهای دو سال اخیر سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین است.

انتهای خبر/ ۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان