۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین رونمایی از طرح «هر شهید یک حافظ» در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۳۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۸ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان؛

رونمایی از طرح «هر شهید یک حافظ» دز قزوین

مراسم رونمایی از طرح «هر شهید یک حافظ» در حسینیه آل یاسین واقع در گلزاری شهدای شهر قزوین با حضور مدیران استان برگزار شد.

رونمایی از طرح «هر شهید یک حافظ» در قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عصر امروز هشت‌ اردیبهشت‌ماه 1403 مراسم رونمایی از طرح «هر شهید یک حافظ» در حسینیه آل یاسین واقع در گلزاری شهدای شهر قزوین با حضور مدیران استان برگزار شد.

حسین براتی سرپرست اداره کل ارشاد اسلامی استان قزوین در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از بانیان و آقای خوش پنجه و همچنین اظهار ناراحتی و تأسف برای سانحه تلخ هوایی و جانسوز در گذشت رئیس جمهور شهید ایران عنوان کرد: با علاقه‌ قلبی خود و حمایت های حضار محترم فضیلت و ثواب این طرح را نثار روح آسمانی تمامی شهیدان علی الخصوص شهدای اخیر، شهید سید ابراهيم رئیسی و همراهانشان می‌کنم.

وی اضافه کرد: طرحی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغازه شده است که مربوط به حوزه فرهنگی و قرآنی تحت عنوان قرارگاه شهید آوینی می‌باشد.

وی ادامه داد: ضمن تقدیر و تشکر از جناب آقای خوش پنجه که متولی چنین امر والایی می‌باشند که در سطح شهر و استان مردم را با قرآن انس داده‌اند.

براتی اظهار کرد: استان قزوین بعد از استان یزد دومین استانی بوده که چنین طرحی را اجرایی کرده است.

وی افزود: این طرح مقام بسیار والایی دارد زیرا که مقام معظم رهبری فرمودند :کشور ایران می بایست 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشد و با اجرای این طرح سخنان مقام معظم رهبری اجرایی خواهد شد.

سرپرست اداره کل ارشاد اسلامی قزوین عنوان کرد: این طرح در 3 مرحله انجام می‌شود که اجرای فاز اول این طرح در سال جاری می‌باشد و مراحل بعدی آن طی دو سال آتی با توان بیشتر انجام خواهد شد.

همچنین وی اضافه کرد: مؤسسه حضرت خدیجه (س) با یک مأموریت دیگر در حوزه قرآنی آماده‌ی کار می‌باشد که طرح آن هم به زودی رونمایی خواهد شد.

وی با درخواست از استاندار محترم خواستار حضور پر قدرت و همه جانبه در بخش قرآنی شد تا طرحی با کمیت و کیفیت خوبی به مردم ارائه شود.

براتی درباره قرارگاه شهید آوینی افزود: این قرارگاه در 7 رشته مطرح شده است که 3 طرح آن قرآنی و توسط انجمن قرآن و نهج البلاغه و مؤسسه حضرت خدیجه (س) و مؤسسه مهد قرآن می‌باشد.

در ادامه‌ی برنامه‌ی رونمای طرح «هر شهید یک حافظ»، شهردار قزوین جناب آقای مهدی صباغ ضمن عرض تسلیت سانحه‌‌ی تلخ شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش عنوان کرد: طرح «هر شهید یک حافظ» قرارداد سه جانبه‌ای از طرف اداره کل ارشاد، بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری می‌باشد که ما برای بالا بردن پرچم محافل قرآنی و انس گرفتن عموم مردم با قرآن این ایده را اجرایی کردیم.

وی درباره شهدا افزود: به پسر خودم نیز همواره گوشزد میکنم که در مواقع سختی و گرفتاری به شهدا توسل کند زیرا آنان همیشه و همه جا ناظر بر اعمال ما هستند و گره از مشکلات ما می‌گشایند.

وی درباره این طرح افزود: انتخاب یک شهید برای حفظ قرآن کریم باعث می شود که ما به آن شهید توسل کنیم و با او زندگی کنیم و با گذشت زمان متوجه می‌شویم که همراه شهدا شده‌ایم و آنان در زندگی به ما کمک خواهند کرد همان طور که در فتنه سال 88 شهدا به ما کمک کردند.

وی درباره شهدا ادامه داد: نماز و قرآن بدون ولایت حقه بازی‌ است همان طور که شهید رئیس‌جمهور ما تمام فکر و ذکرش خدمت و انجام صحبت های مقام معظم رهبری بود، شهید رئیسی تمامی خدماتی که برای کشور ایران متحمل شد با عشق بر ولایت بود که سرانجام شهادت گوارای وجودش شد.

صباغ عنوان کرد: ما امروزه از نعمت قرآن و ائمه اطهار و شیعه‌ی علی بن ابی طالب (ع) بهره مندیم پس باید قدرشناس باشیم که راه و مسیر درست از آن ماست.

وی در انتها اضافه کرد: هر شخصی که علاقه‌قلبی برای یادگیری قرآن را دارد، یک شهید انتخاب کند و با او بیعت کند که آنان در کنار ما هستند.

در انتهای برنامه‌ی رونمایی از طرح «هر شهید یک حافظ» سرکار خانم فاطمه اسمعیلی مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: حافظین محترمی که قصد توسل به یک شهید و شرکت در این طرح را دارند می‌توانند به اداره بنیاد شهید مراجعه کنند و اطلاعات را از همکاران ما تحویل بگیرند.

همچنین وی در انتهای صحبت های خود خاطر نشان کرد: حضور فعالانه‌ی حافظین محترم در مراسمات حائض اهمیت است و انتظار می‌رود که شرکت کنندگان حمایت‌های بیشتری از این طرح داشته باشند.

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان