۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین دستگاه‌های اجرایی در مسئله نماز دچار روزمرگی نشوند
کد خبر: ۳۶۶۷۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۳:۲۱ ↗ لینک کوتاه

معاون امنیتی سیاسی استانداری قزوین:

دستگاه‌های اجرایی در مسئله نماز دچار روزمرگی نشوند

معاون امنیتی سیاسی استانداری قزوین گفت: مخاطب اصلی پیام «أقیموا الصّلاةَ» ما و همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی هستیم، باید مدام از این مکتب حراست کرده و دچار روزمرگی و عادی انگاری در مسئله نماز نشویم.

دستگاه‌های اجرایی در مسئله نماز دچار روزمرگی نشوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عباس کاظمی در نهمین اجلاس استانی نماز که پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه نماز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم با عبارت «أقیموا الصّلاةَ» همه مؤمنان و دلسوزان به آئین الهی را مورد خطاب قرار می‌دهد.

وی افزود: مخاطب اصلی پیام «أقیموا الصّلاةَ» ما و همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی هستیم، باید مدام از این مکتب حراست کرده و دچار روزمرگی و عادی انگاری در مسئله نماز نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: برای اقامه هرچه بهتر نماز تلاش کرده و مدام آن را ملکه ذهن خود قرار دهیم.

کاظمی تصریح کرد: آن چیزی که باید به عنوان یک امر ثابت و مستمر در دستور کار داشته باشیم، تلاش برای اقامه نماز و استفاده از این فرصت خدمتی است که خداوند در اختیار ما گذاشته است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در 30 اجلاسی که به صورت سراسری برگزار شده است، 30 پیام مهم و اثرگذار داشتند که نیاز است ما به عنوان متولیان امر نماز این نکات را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد: ایشان در این پیام‌های خود طی این 30 اجلاسیه علاوه‌بر اهمیت و جایگاه نماز به تشریح و تفسیر نماز با مهمات امروز جامعه‌ می‌پردازند.

کاظمی افزود: رهبر معظم انقلاب در حوزه جامعه‌پردازی و رسالت مدیران و مسئولان، اصحاب تعلیم و تربیت چه در آموزش عمومی و چه آموزش عالی راه‌گشاترین روش‌ها و مفاهیم را دارند که باید آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ما در نحوه مدیریت مسجد با مشکل مواجه هستیم، افزود: سال‌هاست مساجد با همین مسئله و نگرانی مواجه بوده و این امر سبب شده مسجد کارویژه خود را در نظام اسلامی از دست بدهد که باید برای رفع آن کاری کرد.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه باید در حوزه مسجد کارهای جدی‌تری صورت بگیرد، گفت: تصمیمات برنامه هفتم توسعه در زمینه مسجد و مدیریت آن حداقلی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب حتی برای اداره مسجد هم راهکار ارائه می‌دهند، ایشان بیان می‌کنند که مساجد باید مهدکودک داشته باشد و امام مسجد باید بداند در محیط تحت اشراف او چه تعداد نوزاد به دنیا آمده و برای تعلیم و تربیت به سراغ آنها برود.

کاظمی بیان کرد: مجموعه پیام‌های رهبری هم سبقه خودسازی دارد و هم جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی که اینها همه جزو خصوصیات اصلی نماز است.

وی با اشاره به موضوع انتخابات تاکید کرد: انتخابات مایه قوت است از طرفی ما اگر بخواهیم جامعه اسلامی قوی داشته باشیم باید نماز را در آن به درستی اقامه کنیم تا سبب قوت جامعه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: موضوع انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای از جمله زمینه‌سازی برای اقامه نماز می‌تواند باشد.

کاظمی در پایان با بیان اینکه امید است در مسیر اقامه نماز و قوت بخشیدن به جامعه اسلامی سربلند باشیم، گفت: ما به عنوان اقامه‌کنندگان نماز در موضوع انتخابات هم مسئولیت داریم و باید از هر فرصتی برای بهتر برگزار شدن این فرضیه اجتماعی که موجب توسعه و اعتلای کشور می‌شود، قدم برداریم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از 23 دستگاه اجرایی و تعدادی از مدیران و فعالان نماز در ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد تجلیل شد.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان