۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۱۷۵ کانون خدمت رضوی و ۵ هزار خادمیار در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۵۹۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۵ ساعت: ۷:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کانون خدمات رضوی در قزوین خبر داد:

فعالیت ۱۷۵ کانون خدمت رضوی و ۵ هزار خادمیار در استان قزوین

مدیر کانون خدمات رضوی در استان قزوین گفت: تعداد پنج هزار خادمیار در ۱۷۵ کانون خدمت رضوی شامل ۱۲۵ کانون خدمت عمومی در مساجد محلات و ۵۰ کانون تخصصی خدمت رضوی در محورهای سلامت، فرهنگ، بانوان و زیارت و غیره در سطح استان قزوین فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۱۷۵ کانون خدمت رضوی و ۵ هزار خادمیار در استان قزوین
حسنعلی نوروزی در حاشیه مراسم افتتاح صد و بیست و پنجمین کانون خدمت رضوی استان قزوین در مسجد کریم اهل بیت‌(ع) قزوین، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «صبح قزوین»، اظهار کرد: بالغ بر چهارهزار و 300 نفر خادمیار و بیش از 800 نفر تحت عنوان «یاور رضوی» در کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این تعداد خادمیار در 175 کانون خدمت رضوی شامل 125 کانون خدمت عمومی در مساجد محلات و 50 کانون تخصصی خدمت رضوی در محورهای سلامت، فرهنگ، بانوان و زیارت و ... در سطح استان قزوین فعالیت می‌کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین با اشاره به رویکرد محرومیت‌زدایی خادمیاران رضوی تصریح کرد: در زمانی که آیت‌الله رئیسی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولیت آستان قدس رضوی انتخاب شد، حدود 20 هزار نفر از هم‌وطنان در صف خادمی حرم امام‌رضا(ع) ثبت‌نام کرده که اگر بنا بود هر کدام به عنوان خادم به زائران خدمت کنند شاید قریب به 15 سال زمان می‌برد.
 
نوروزی بیان کرد: در همین راستا طرح خادمیاران رضوی پیشنهاد شد که در سطح کشور علاوه‌بر آن 20 هزار نفر، صدها هزار نفر در سراسر کشور به عنوان خادمیار در کانون خدمت رضوی ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: کانون‌های خدمت رضوی در دو شاخه عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند، که در بخش کانون‌های عمومی در مساجد محلات خدمات عمومی و اجتماعی به محرومین و نیازمندان در قالب کلاس‌های آموزشی، پیگیری و مسائل درمانی، حقوقی، مشاوره و تقویت تحصیلی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و شناسایی محرومین انجام می‌شود.



مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین اظهار کرد: کانون‌های تخصصی خدمت رضوی در استان قزوین در 20 محور مختلف خدماتی از جمله سلامت، حقوقی، آموزشی، بهداشت، بانوان و ... ارائه داده و در این مراکز از اقشار مختلف ورزشی، معلم، مشاوره و مدرسین به عنوان خادمیار برای خدمت و آموزش استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت کانون سلامت رضوی تاکید کرد: در کانون سلامت بیش از 80 پزشک و جراح در تخصص‌های مختلف اعلام آمادگی کردند که بخشی از وقت و ظرفیت خود را صرف نیازمندان کنند و یا برخی نیازمندان را به داروخانه‌ها برای تامین دارو و آزمایشگاه‌های داوطلب ارائه خدمت معرفی می‌شوند.

نوروزی با اشاره به سه واژه خادم، مخدوم و خدمت یادآور شد: خادم آن کسی است که با اخلاص، نیت و دغدغه‌مند درصدد است بخشی از وقت خود را در اختیار نیازمندان و محرومین منطقه می‌گذارد، ما این افراد را شناسایی و گزینش می‌کنیم و بعد از آموزش‌های تخصصی در کانون‌ها به خدمت می‌گیریم.

وی افزود: بخشی دیگر مخدوم هستند، جامعه ما به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی که با آن مواجه است، نیازمند و اقشار ضعیفی دارد که نیاز است خادمین در قالب طرح‌های گوناگون به آنان خدمت کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین تاکید کرد: در این حوزه ما ابتدا نیازمندان را در سراسر استان شناسایی کرده و خدماتی  را قبل ازدواج، بعد و حین ازدواج به آنها ارائه کرده و سه سال آنان را تحت نظر داشته و آموزش‌های لازم را به آنها می‌دهیم و در نهایت به مدت پنج روز برای دریافت خدمات اجتماعی و آموزشی به مشهد مقدس اعزام می‌کنیم که طیف‌های مختلفی از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خادمیاران و یاوران رضوی با روحیه جهادی پا به عرصه خدمت می‌گذارند، بیان کرد: خادمیاران در بخش‌های مختلف کمک‌های مردمی، طبخ اطعام، تهیه جیهزیه و آزادی زندانیان به مستحقان خدمت می‌کنند و در ازای خدمت خود هیچ مبلغی دریافت نمی‌کنند، بلکه تنها یک انگیزه تشویقی دارند و آن خادمی یک شیفت در حرم امام رضا (ع) است.
 
وی در پایان گفت: سامانه خادمیاران رضوی برای تمام مردم استان فعال بوده و تمام متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه در اعمال خداپسندانه کانون‌های خدمات رضوی استان قزوین و کشور فعالیت کنند.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان