۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین ۶۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ مزاحمت است/ نبود قوانین محکم برای برخورد با مزاحمین
کد خبر: ۳۶۵۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور:

۶۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ مزاحمت است/ نبود قوانین محکم برای برخورد با مزاحمین

صابری نیا با بیان اینکه ۶۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ مزاحمت است، گفت: متاسفانه قوانین محکم برای برخورد با مزاحمین وجود ندارد.

۶۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ مزاحمت است/ نبود قوانین محکم برای برخورد با مزاحمین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، امین صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در خصوص میزان مزاحمت‌های تلفنی با اورژانس 115 گفت: طبق آمار 60 درصد تماس‌ها با اورژانس مزاحمت است که متاسفانه یکی از معضلات در اورژانس پیش بیمارستانی است که با درخواست های نا‌به جا و اطلاعات نادرست باعث ایجاد و حوادثی می‌شوند که می تواند به جامعه و فردی که واقعا احتیاج به کمک دارد آسیب بزند.
وی دلیل این مزاحمت را عدم آگاهی از اهمیت کار اورژانس پیش بیمارستان عنوان کرد و افزود: متاسفانه قوانین محکم برای برخورد با این مزاحمین وجود ندارد در مشهد تا حدودی توانسته ایم با همکاری قوه قضاییه با این مزاحمت‌ها برخورد کنیم ولی در کل قوانینی برای برخورد قطعی نداریم که با کسانی که از تلفن ثابت تماس می‌‌گیرند، برخورد شود.
صابری نیا اظهار داشت: مکاتباتی با دفتر حقوقی وزارت بهداشت و قوه قضاییه صورت گرفته است تا بتوانیم قوانینی را برای برخورد با این مزاحمین ایجاد کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان