۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین دشمنان از وحدت بین مسلمانان هراس دارند
کد خبر: ۳۶۵۴۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۱۱ ساعت: ۱۱:۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی:

دشمنان از وحدت بین مسلمانان هراس دارند

کارشناس دینی و مذهبی با تاکید براینکه دشمنان اسلام از اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان هراس دارند؛ گفت: تفرقه‌افکنی مهمترین سلاح دشمنان برای جلوگیری از همبستگی و وحدت مسلمانان است.

دشمنان از وحدت بین مسلمانان هراس دارند
حجت الاسلام روح الله محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری_ تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به مکارم اخلاقی پیامبر گرامی اسلام اظهار کرد: پیامبر اسلام ظرف وجودی بسیار بزرگ و عظیمی داشتند که یک تحول و دگرگونی را جهت انتقال به همه عالم در خود پذیرفت.

وی افزود: اتفاقی که در واقعه عاشورا یا در بین شهدای حماسه دفاع مقدس مشاهده می‌شود نشات گرفته از تحولی است که از تاسی جستن به سیره نبوی حاصل شده است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: تحولات اجتماعی عظیم مثل انقلاب اسلامی و جریان جبهه مقاومت و بحث آزادی قدس در نتیجه تحولاتی است که از پیروی سبک زندگی و روش حکومتی پیامبر عظیم الشأن اسلام حادث شده است.

وی عنوان کرد: شجاعت و دلیری که در چهره شهدایی همچون شهید حججی حتی در زمان اسارت به نیروهای ملعون داعشی مشهود بود حکایت از تحول آفرینی پیامبر و پیروی از سبک زندگی ایشان در عصر کنونی دارد.

*دشمنان اسلام از اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان هراس دارند

محمدی عنوان کرد: دشمنان خدا و پیامبر همواره از تحول آفرینی پیامبر و نفوذ آن در دل ها و انتقال آن به دیگر افراد جامعه وحشت داشتند و هم اکنون هم از عالم گیر شدن اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان هراس دارند و این در حالی است که روز به روز بر تعداد مسلمانان جهان افزوده می‌شود به همین دلیل با هر حربه‌ای همواره سعی بر ممانعت بر این امر دارند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما ظرف وجودی منحصر به فردی داریم و هرکس به اندازه ظرفیت وجودی خویش می‌تواند از دریای معرفت، سجایای اخلاقی و تحول عظیم پیامبر گرامی اسلام بهره‌مند شود.

محمدی اظهار کرد: ما هم اکنون این تحول را در تازه مسلمانان جهان مشاهده می‌کنیم که در مقابل استکبار و استبداد می‌ایستند حتی در میان کسانی که مسلمان نیستند اما متاثر از جریان تحول انگیزی پیامبر اسلام قرار دارند.

*پیامبر به عنوان رحمه للعالمین بهترین الگو برای جهان بشریت است

وی با اشاره به سبک زندگی پیامبر اسلام عنوان کرد: در آیات قرآن آمده است که ما یک اسوه حسنه و الگو را برای شما آورده‌ایم چراکه انسان‌ها برای پیدا کردن مسیری که آنان را به سعادت دنیوی و اخروی رهنمون سازد به یک الگوی برتر نیاز دارند.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: پیامبر به عنوان رحمه للعالمین بهترین الگو برای جهان بشریت است تا انسان‌ها با تکیه بر سیره نبوی به سرمنزل نهایی خود دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت و اتحاد مسلمانان آثار و برکات فراوانی به دنبال دارد از جمله اینکه می‌توانند رژیم صهیونیستی را از بین برده و آزادی قدس شریف را محقق سازند تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

*تفرقه‌افکنان از سربازان استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی هستند

محمدی با بیان اینکه نابودی بین وحدت مسلمانان مهمترین هدف و خواسته دشمنان اسلام است؛ اضافه کرد: اختلاف و تفرقه افکنی مهمترین کاری است که دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال آن هستند تا اهداف شوم خود را عملیاتی سازند.

وی بیان کرد: کسانی که به دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند قطعا از سربازان استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به شمار می‌آیند.

محمدی خاطرنشان کرد: مسئله اصلی اسلام در حال حاضر آزادسازی قدس شریف است و حرکت برای به ثمر نشستن این هدف مهمترین جریانی است که باید دنبال شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان