۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین بهره‌مندی از گنجینه دفاع مقدس عامل موفقیت در همه عرصه‌هاست
کد خبر: ۳۶۵۳۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۳ ساعت: ۲۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

بهره‌مندی از گنجینه دفاع مقدس عامل موفقیت در همه عرصه‌هاست

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین گفت: دوران دفاع مقدس یک سرمایه عظیم، جاویدان و همه جانبه برای ملت ایران است زیرا هرجا پیروزی و موفقیت حاصل شده به دلیل بهره‌مندی از شیوه‌های دوران دفاع مقدس بوده است.

بهره‌مندی از گنجینه دفاع مقدس عامل موفقیت در همه عرصه‌هاست
حجت الاسلام علی معبودی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به ویژگی‌های بارز رزمندگان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس برگ زرینی در دفتر ملت بزرگ ایران است چراکه در هشت سال جنگ تحمیلی شاهد جانفشانی‌ها و فداکاری‌های بسیاری از سوی تمامی آحاد این مرزوبوم بودیم.

وی افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، رزمندگان جان بر کف ایران اسلامی با ایثار و از خودگذشتگی در مقابل تهاجم همه جانبه و فراگیر دشمنان، با همه وجود مقاومت و ایستادگی کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: مهمترین ویژگی مردان بزرگی که در این عرصه ایستادند این بود که تابع محض فرمایشات امام راحل بودند و با فرمان ایشان برای دفاع از مرزهای کشور به میدان نبرد حق علیه باطل شتافته و با فرمان امام(ره) مبنی بر پذیرش قطعنامه ۵۹۸ با همه سختی‌ها به فرمان امام لبیک گفتند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی مجاهدان دفاع مقدس که از جلوه‌های زیبای این دوران تلقی می‌شود همین انسان‌های والایی هستند که از میان ملت برخاسته و فقط در اندیشه رضای الهی بودند.

حماسه‌‌سازان دفاع مقدس، انسان‌هایی مبتکر، خلاق و باتدبیر بودند

معبودی خاطرنشان کرد: همه آنانی که به جبهه رفتند نه برای موقعیت مالی بود و نه برای نام و مقام و جایگاه، بلکه فقط در راه رضای خدا به مجاهدت و قتال با دشمنان بعثی پرداختند.

وی ابراز کرد: ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از دیگر صفات مهم این مردان خدا بود که علی‌رغم همه مشکلاتی که داشتند اما برای دفاع از حیثیت کشور و هویت یک ملت، جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و حماسه ایثار بی‌نظیری را خلق کردند.

این مسئول در ادامه گفت: حماسه‌‌سازان دوران هشت سال جنگ تحمیلی انسان‌هایی مبتکر و خلاق و با تدبیر بودند همچنانکه مقام معظم رهبری در برخی فرمایشات خود به این موارد اشاره دارند، رزمندگانی که هر یک به طراحی برجسته و استراتژیست بزرگ نظامی و حوزه‌های دیگر تبدیل شدند.

وی تاکید کرد: دیگر از ویژگی‌های شاخص مجاهدان دوران دفاع مقدس این بود که با همه توان تلاش می‌کردند تا بنده خوبی برای خداوند متعال باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین بیان کرد: راز و نیاز با خدا، شب زنده‌داری و اقامه نماز شب از دیگر ویژگی‌های شاخص مجاهدان راستین دوران دفاع مقدس بود که با همه وجود تلاش می‌کردند تا بنده خوبی برای خداوند متعال بوده و گوش و چشم و زبان و همه اعضا و جوارح آنان از آلودگی پاک باشد و در حقیقت انسان‌های مومن و پاک باخته‌ای بودند که اتصال به ملکوت، مقصود نهایی آنان بود.

دوران دفاع مقدس، قطعه مهمی از تاریخ باعظمت ایران اسلامی است

وی افزود: دوران دفاع مقدس یک سرمایه عظیم، جاویدان و همه جانبه برای ملت ایران است لذا هرجا پیروزی و موفقیت حاصل شده به دلیل بهره‌مندی از شیوه‌های دوران دفاع مقدس بوده و هر جا غفلتی صورت گرفته موفقیتی به دست نیامده است.

معبودی تصریح کرد: ما باید سرمایه عظیم دفاع مقدس که قطعه مهمی از تاریخ باعظمت کشور ایران اسلامی به شمار می‌آید را با همه ابعاد آن به نسل جدید معرفی و در بین آنان نهادینه کنیم چراکه سرمایه و گنجی عظیم برای سال‌های طولانی است.

وی در پایان گفت: با بهره مندی از درس‌های دفاع مقدس می‌توان بسیاری از کمبودهای کشور را جبران کرد و در مقابل بسیاری از توطئه‌ها و جنگ ترکیبی و خدعه و نیرنگ دشمنان، سربلند و پیروز بود و آنان را ناکام گذاشت و شکست داد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان