۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین حضرت زینب (س) مکتب سیدالشهداء را ماندگار کرد
کد خبر: ۳۶۴۴۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۶ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر قزوین:

حضرت زینب (س) مکتب سیدالشهداء را ماندگار کرد

عضو شورای شهر قزوین با اشاره به ماندگاری مکتب سیدالشهدا در طول تاریخ گفت: این ماندگاری را مدیون حضرت زینب (س) به عنوان طلیعه‌دار نهضت عاشورا هستیم که با سخنرانی‌هایش و حقارت یزید توانست مکتب عاشورا را زنده نگه دارد.

حضرت زینب (س) مکتب سیدالشهداء را ماندگار کرد
مهری‌السادات تقوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به ماندگاری شعائر مکتب سیدالشهداء در طول تاریخ اظهار کرد: این ماندگاری را مدیون حضرت زینب (س) به عنوان طلیعه‌دار نهضت عاشورا هستیم که با سخنرانی‌هایش و حقارت یزید توانست مکتب عاشورا را زنده نگه دارد.

وی افزود: توجه و تأمل در عبارت «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» نیاز جامعه امروز است زیرا امام حسین (ع)، یاران و شهدای عاشورا برای امر به معروف و آگاهی مردم جامعه آن روز قیام کردند؛ حضرت زینب (س) با سخنرانی مهمش در شام، جهاد تبیین را به خوبی انجام داد و مصداق جهاد تبیین مورد نظر رهبری است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به نقش حضرت زینب (س) و زنان عاشورایی در تبیین نهضت عاشورا عنوان کرد: آن بزرگواران نقش حمایتی بسیار بزرگی داشتند زیرا این حمایت‌ها، شجاعت ستودنی و قوت قلب مردان را در عرصه جنگ مضاعف می‌کرد.

الگوگیری از حضرت زینب (س) چراغ راهی برای هدایت بانوان جامعه امروز

تقوی با اشاره به رسالت بانوان امروز در الگوگیری از شخصیت حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) پشتیبان ولایت بودند اما بسیاری از دختران امروز جامعه الگوی مناسبی نداشته و خانواده‌ها تدبیری در این خصوص نمی‌اندیشند که چنین شرایطی موجب سردرگمی نوجوانان و جوانان و جایگزین کردن الگوهای غربی به جای الگوهای اسلامی توسط آنها می‌شود.

وی با اشار به اهمیت تبیین مکتب سیدالشهداء به عنوان مکتب امیدبخش بین اقوام تصریح کرد: شخصیت امام حسین (ع) در نزد مکاتب مختلف بسیار ارزشمند و قابل احترام است زیرا آن حضرت برای دفاع از دین ایثار کرد.

این عضو شورای شهر یادآور شد: اربعین، کنگره بین‌المللیِ برگرفته از علاقه به اباعبدالله‌الحسین (ع) و نهضت آن حضرت است که هر سال مشتاقان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

قیام عاشورا مصداق بارز امیدآفرینی در جامعه

تقوی با اشاره به نقش مکتب عاشورا در امیدآفرینی گفت: مقام معظم رهبری در آخرین سخنان خود به این موضوع اشاره کردند؛ مصداق بارز امید و انگیزه را می‌توان در قیام عاشورای حسینی بیان کرد که اگر امام حسین (ع) با 72 نفر امیدی نداشتند هیچ وقت در میدان جنگ حاضر نمی‌شدند.

وی در پایان یادآور شد: باید با الگوگیری از مکتب عاشورا و نهضت حسینی امیدوار بوده و ایمان داشته باشیم با کمترین سپاه هم می‌توان زیر بار ظلم نرفت و مقاومت کرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان