۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین نور امام حسین(ع) خاموش شدنی نیست
کد خبر: ۳۶۴۳۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۵ ساعت: ۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین:

نور امام حسین(ع) خاموش شدنی نیست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین گفت: نور امام حسین(ع) خاموش شدنی نیست چرا که با فطرت انسان‌ها گره خورده است؛ سیدالشهداء جمع تمام فضایل اخلاقی الهی بوده و در مسیری حرکت کرده که با فطرت انسان‌ها هماهنگ است.

نور امام حسین(ع) خاموش شدنی نیست
حجت‌الاسلام علی معبودی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) یک نهضت بی‌نظیر در طول تاریخ بشری است، اظهار کرد: عزاداری هر ساله شیعیان و عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) به منظور استفاده و بهره بردن از فرهنگ حسینی و سفره کرامت ایشان است.

وی افزود: دشمنان امام حسین(ع) نه تنها جسم حضرت را بلکه عدل مجسم و تمام آزادی، کرامت، انسانیت و عدالت را به شهادت رساندند، عزاداری‌های ما در راستای احیای فرهنگ عاشورا و نشانگر پیروی ما از مکتب امام حسین(ع) و مخالفت با فرهنگ یزدیان عالم است.

امام‌شناسی لازمه سوگواری برای حضرت سیدالشهداء است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مکتب امام حسین (ع) را زنده نگه‌داریم باید ابتدا امام‌شناس بوده و نسبت به امامت و ولایت و جایگاه آنان شناخت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مشکل مردم زمان امام حسین (ع) این بود که آن‌ها  با وجود اینکه می‌دانستند امام فرزند پیامبر (ص) و زاده حضرت زهراست اما به مقام امامت و ولایت ایشان اشراف کامل نداشتند، لذا در برابر جنایات یزدیان یا سکوت کردند و یا با آنان همراهی کردند.

معبودی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین برای پاسداری از فرهنگ عاشورا باید اصل جریان قیام عاشورا را حفظ کرده و نگذاریم پای تحریف و شبهات به آن برسد.

وی با اشاره به لزوم همراهی شور و شعور حسینی در مراسمات عزاداری آل ‌الله یادآور شد: ما نباید اجازه دهیم که فرهنگ عزاداری بعد از شهادت سیدالشهداء و یارانش که ارثیه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است در طول زمان دچار تحریف شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین اظهار کرد: شهید مطهری می‌فرماید: «امام حسین (ع) دو بار به شهادت رسید، یکی به دست یزدیان و یکی هم به دست تحریف‌کنندگان»؛ بعد از حادثه عاشورا جریانی همواره به دنبال مقابله با مکتب عالم‌گیر عاشورا بوده است.

وی افزود: برخی مانند متوکل با کارهای خشن و با قطع کردن دست و پای زائران اباعبدالله به مقابله بهچا فرهنگ عاشورا ایستادند، برخی هم با شبهه‌افکنی و بیان انحرافات به دنبال جدا کردن مردم از نهضت حسینی هستند که تمام این اقدامات عبث و بیهوده است.

معبودی بیان کرد: نور امام حسین(ع) خاموش شدنی نیست چرا که با فطرت انسان‌ها گره خورده است؛ سیدالشهداء جمع تمام فضایل اخلاقی الهی بوده در مسیری حرکت کرده که با فطرت انسان‌ها هماهنگ است.

عشق امام حسین (ع) در جان انسان‌ها نفوذ کرده است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین با بیان اینکه امام حسین (ع) جهانی بوده و جهانی‌تر خواهد شد، تاکید کرد: دشمنان با نفوذ در فضای مجازی تلاش می‌کنند که مردم را از مسیر هدایت حسینی دور کنند اما در نهایت شکست خواهند خورد چون عشق امام حسین (ع) در جان انسان‌ها نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: با این وجود مسئولین فرهنگی نباید نسبت به تحرکات دشمن بی‌تفاوت بوده و صرفا حالت دفاعی به خود بگیرند بلکه گاهی نیاز است با اقدامات ایضایی برای جلوگیری از انحرافات حمله کنند.

معبودی اظهار کرد: باید با هر چیزی به عنوان تحریف نهضت امام حسین (ع) مقابله کنیم که این تقابل گاهی با آگاه‌سازی قابل انجام است، گاهی با تدوین برخی قوانین و ضوابط و گاهی هم با نشان دادن پشت صحنه تحرکات دشمن به مردم صورت می‌گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین در پایان گفت: برخی حرکات جوانان بر اثر ناآگاهی و جهالت است، اگر آن جوانی که در کنار خیمه امام حسین (ع) حرمت‌شکنی می‌کند، بداند که پشت صحنه از طرف چه جریانی حمایت می‌شود، بدون شک به مسیر درست باز می‌گردد.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان