۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین نخستین تذکرات حجاب در قرآن خطاب به مردان است
کد خبر: ۳۶۴۱۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۲۵ ساعت: ۷:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

نخستین تذکرات حجاب در قرآن خطاب به مردان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: برخی گمان می‌کنند موضوع عفاف و حجاب موضوعی زنانه است در حالی دچار غفلت شده‌اند، چرا که نخستین تذکر قرآن درباره رعایت حجاب خطاب به مردان است.

نخستین تذکرات حجاب در قرآن خطاب به مردان است
یوسف پورآرین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فرهنگ  دیرینه عفاف و حجاب در جامعه ایرانی اسلامی اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب مسئله امروز کشور ما نیست بلکه پیش‌از ورود اسلام در ایران مطرح شده است، اما با توجه به اقدامات حجاب‌ستیزانه دشمن در یک سال اخیر و تمرکز بر موضوع کشف حجاب، این مهم هم‌اکنون اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید بر اهمیت حجاب و زیست عفیفانه در جامعه تمرکز بیشتری کنند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری راه را برای همه مشخص کرده و در این زمینه هیچ ابهامی وجود ندارد که چه باید کرد، رهبری فرموده‌اند افرادی که شل‌حجاب و ضعیف حجاب هستند هم از توده مردم بوده و به اسلام و انقلاب علاقه‌مند ‌هستند، اما به دلایل مختلف و از سر ناآگاهی دست به این اقدامات می‌زنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان می‌کنند که باید با تبیین و تعامل و گفتگو، افراد را نسبت به حجابشان آگاه کرده و به آنان فهماند که در پازل دشمن حرکت می‌کنید.

وی ادامه داد: اگر موضوعات برای عده قلیل دختران و زنان جامعه ما که اقدام به کشف حجاب می‌کنند، به خوبی تبیین شود بدون شک اصلاح خواهند شد.

پورآرین بیان کرد: ما در مجموعه تبلیغات اسلامی بر اثرگذاری مبلغین و کنشگران اجتماعی و مذهبی در حوزه تبیین در حوزه زیست عفیفانه بسیار امیدوار هستیم و آن را در دستور کار خود قرار دادیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، محبت و مهرورزی را لازمه تبیین دانست و افزود: ما زمانی می‌توانیم روی مخاطب اثر گذاشته و با آن ارتباط بگیریم که با مهرورزی و محبت زمینه تعامل را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: برخی گمان می‌کنند موضوع عفاف و حجاب موضوعی زنانه است در حالی دچار غفلت شده‌اند، چرا که نخستین تذکر قرآن درباره رعایت حجاب خطاب به مردان است.

پورآرین ادامه داد: خداوند در آیه 31 سوره نور خطاب به مردان می‌فرماید: «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ»؛ به مردان با ایمان بگو دیده، فرو نهند و پاکدامنى ورزند که این براى آنان پاکیزه‏تر است، زیرا خدا به آنچه مى‏‌کنند، آگاه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تاکید کرد: اگر مردان نگاه خود را کنترل کرده و عفیف باشند، خود به خود بر جامعه زنان هم اثر می‌گذارد، چرا که اگر مرد مطالبه‌گر نبوده و چشم و غریزه خود را کنترل کند، اساسا زنان هم دست از تبرج و خودنمایی برمی‌دارند.

پورآرین در پایان گفت: به واسطه شبکه امامت در استان برنامه‌های فشرده‌ای را برای آموزش مردان و حرکت به سمت زیست عفیفانه داریم که در حال اجراست.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان