۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین ترویج گفتمان حجاب سبب تحکیم بنیاد خانواده می‌شود
کد خبر: ۳۶۴۱۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۲۰ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب کشور:

ترویج گفتمان حجاب سبب تحکیم بنیاد خانواده می‌شود

مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب کشور گفت: پشت بسیاری از برنامه‌های دشمن نفوذ در مرزهای فرهنگی است که با وارونگی واقعیت‌ها مواجه هستیم لذا باید هوشیار باشیم و با ترویج گفتمان حجاب به سمت تحکیم خانواده برویم.

ترویج گفتمان حجاب سبب تحکیم بنیاد خانواده می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ همایش زیست عفیفانه ظهر امروز با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، طهورا نوروزی مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، ابراهیمی فرمانده نیروی انتظامی قزوین و جمعی از مسئولین و دغدغه‌مندان و فعالان  حوزه عفاف و حجاب در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد.
 
طهوری نوروزی در این همایش با اشاره به چهار محور پیش‌زمینه‌های تاریخی، جهانی، شرایط فعلی و تفکر دشمن در موضوع حجاب و عفاف اظهار کرد: در پیشینه تاریخی حجاب و عفاف می‌توان به تلاش پهلوی در دین‌زدایی و حیازدایی از جامعه دانست که با انتشار نشریه‌ایی چون «زن روز» به دنبال زدودن ارزش‌های دینی و از بین رفتن واژه‌ای بنام چادر بود.
 
مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور تصریح کرد: پیش زمینه جهانی در واقع تلاشی است در جهت وارونه جلوه دادن حقایق که در این راستا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا یک زن با فراموش کردن نقش مادری، همسرداری در نظام سرمایه‌داری در کنار مرد و فریبنده مردان باشد.
 
وی با بیان اینکه جبهه دشمن با هدف سود محوری به آزادی وارد فعالیت شده است، در حالی که پشت صحنه این آزادی زنان منافع استکباری مطرح است، افزود: محور سوم راهی است که به برکت نگاه امام و رهبری در مورد زنان و دختران جامعه در حال شکل گرفتن است، دشمن این ظرفیت و پیشرفت‌های زنان را در جامعه اسلامی را دیده و حرکت تخریبی خود را از زنان آغاز کرده است، در حالی که انقلاب ما به واسطه زنان شروع و تداوم یافته است.
 
نوروزی بیان کرد: پشت بسیاری از برنامه‌های دشمن نفوذ در مرزهای فرهنگی است و با وارونگی واقعیت‌ها مواجه هستیم لذا باید هوشیار باشیم و با ترویج گفتمان حجاب به سمت تحکیم خانواده برویم.
 
وی با اشاره به لزوم حرکت به سمت گفتمان‌سازی در حوزه حجاب افزود: باید از هویت زن انقلابی صیانت کرد و مراقب بود با جذب افراد ناآگاه، هنرمندانه وارد عرصه حجاب و عفاف شویم، باید حرف‌های خوب خود را در خصوص حجاب درست و خوب مطرح کنیم تا شنیده شود و تاثیرگذار باشد.
 
مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور تصریح کرد: امروز باید به روشی از ارزش‌های دینی دفاع کرد تا بتوان آن را در جامعه نهادینه کرده و در کنار آن افراد غفلت زده را آگاه کنیم که مهمترین رویکرد آشتی دادن افراد ناآگاه با هویت دینی خود است.
 
نوروزی با بیان اینکه هویت زن دینی و انقلابی باید فراگیر شود، خاطر نشان کرد: در این مسیر بیش از همیشه به فعالیت‌های موثر و فراگیر از هر دو نوع سلبی و ایجابی نیاز داریم.
 
وی اضافه کرد: کشف حجاب یک حرام شرعی است و برای مقابله با آن هم به کار فرهنگی و هم در عرصه حرام سیاسی آن به برخورد سلبی نیاز داریم، لذا این حوزه دو بال دارد و برخورد سلبی باید در کنار ایجابی باشد و ترک فعل حجاب و عفاف برای مدیران اعمال شود.
 
نوروزی در خصوص لایحه حجاب وعفاف اظهار کرد: این لایحه نگاه جرم انگارانه به خاطی نداشت و حامی امر به معروف نبود البته نباید در حوزه فرهنگی کم گذاشت و اشکالات را برطرف کرد.
 
مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشوربیان کرد: در عبور از چالش عفاف و حجاب که از آن به «تنگه احد» یاد می شود باید روی فرآیندهای غیر مستقیم متمرکز شوده و آسیب‌های این عرصه را هم مورد توجه قرار دهیم.
 
نوروزی در پایان گفت: اگر در حوزه فرهنگی درست عمل کنیم موضوع حجاب حل خواهد شد و لازم است بر روی مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی متمرکز شده و از گروه‌های مردمی و رسانه ملی در این راستا به خوبی استفاده شود.
 
انتهای پیام/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان