۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین ۷۲ دیگ غذای علوی در قزوین طبخ و توزیع می‌شود
کد خبر: ۳۶۴۰۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۲ ساعت: ۱۲:۲۱ ↗ لینک کوتاه

همزمان با روز عید غدیر؛

۷۲ دیگ غذای علوی در قزوین طبخ و توزیع می‌شود

مدیر مسجد جامع عتیق قزوین گفت: در اقدامی خداپسندانه همزمان با روز عید غدیر ۷۲ دیگ غذای نذری به نام شهدای کربلا و به نیت شهدای شاخص استان و محله سپه قزوین طبخ و توزیع می‌شود.

۷۲ دیگ غذای علوی در قزوین طبخ و توزیع می‌شود
حجت‌الاسلام محمد مهراندشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت پاسداشت روز عید غدیر اظهار کرد: واقعه غدیر از مسائل مهم تاریخ اسلام بوده که در فضیلت و اهمیت آن احادیث و روایات فراوانی وارد شده است.

وی افزود: همچنین در روایات متعدد اطعام کردن در روز عید غدیر اقدامی بسیار حسنه و مورد تاکید قرار گرفته است و امام صادق(ع) در این باره می‌فرمایند" غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

امام محله سپه و مدیر مسجد جامع عتیق قزوین تصریح کرد: بر این اساس با هماهنگی صورت گرفته مقرر شد تا ۷۲ دیگ غذا در روز عید غدیر در مسجد جامع قزوین طبخ و توزیع شود.

وی بیان کرد: اطعام غدیر با مشارکت و همکاری کمیته امداد و بهزیستی در بین نیازمندان توزیع خواهد شد همچنین از ظرفیت سازمان تاکسیرانی قزوین جهت جابجایی غذای نذری در بین جامعه هدف استفاده می‌شود.

مهراندشت خاطرنشان کرد: با ظرفیت‌های ایجاد شده توسط مردم و خیرین استان قزوین ۷۲ دیگ غذا شامل ۱۴ هزار پرس غذا به نیت ۱۴ معصوم در روز عید غدیر طبخ می‌شود و هیچ بودجه دولتی برای این امر صرف نشده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه طبخ ۷۲ دیگ غذای نذری برای نخستین بار در روز عید غدیر انجام می‌شود از این رو با ثبت ملی این اتفاق، طی ویژه برنامه‌ای با حضور مسئولین اداره پست قزوین در مسجد جامع قزوین از تمبر آن رونمایی خواهد شد.

این مسئول ابراز کرد: در این اقدام خداپسندانه ۷۲ دیگ غذای نذری به نام شهدای کربلا و به نیت شهدای شاخص دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم استان و محله سپه قزوین طبخ و توزیع می‌شود.

وی در پایان گفت: در اجرای این سنت حسنه سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف همکاری و مشارکت دارند که از جمله آن سازمان پسماند شهرداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، سازمان آتشنشانی، علوم پزشکی، مرکز شهید بلندیان، سپاه استان، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد غدیر، شورای شهر، نیروی انتظامی، شرکت گاز و اداره ابفا و اصناف و مجمع گروه‌های جهادی استان می‌باشد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان