۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین ایجاد ۶۰۰ پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت در قزوین
کد خبر: ۳۶۴۰۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۲ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین خبرداد:

ایجاد ۶۰۰ پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت در قزوین

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال قریب به ۶۰۰ پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت ثبت شده در سامانه نورینو ایجاد کرده و انتظار داریم بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز قزوینی جذب پایگاه‌ها شوند.

ایجاد ۶۰۰ پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت در قزوین
حجت‌الاسلام حسین محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی از هفته اول تیر ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز و تا نیمه اول شهریور ماه به مدت 8 هفته ادامه دارد.

وی افزود: طبیعتا جهت اطلاع رسانی به دانش‌آموزان از ظرفیت شبکه شاد استفاده خواهد شد اما سیاست بر برگزاری کلاس‌های حضوری می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و در استمرار فرآیندهای تربیتی طول سال تحصیلی، هر سال مراکز فعالیت‌های تابستانی در سراسر استان تشکیل می‌شود و دانش‌آموزان در رشته‌ها و برنامه‌های مورد علاقه از جمله فرهنگی، هنری، مهارتی، اجتماعی و ورزشی شرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شعار محوری فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت "تربیت بدون توقف، رشد و تعالی دانش‌آموز ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی" است، تلاش داریم تا با ارائه برنامه و فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی و اردویی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان از هر نوع سلیقه باشیم.

محمدزاده خاطرنشان کرد: سال گذشته با تلاش همکاران آموزش و پرورش 500 پایگاه تابستانی تشکیل شده و بیش از 50 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های این پایگاه شرکت کردند که استقبال دانش‌آموزان دختر از فعالیت‌های پایگاه اندکی بیشتر بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر 21 کانون فرهنگی و تربیتی، 16 مرکز دارالقران، 46 سالن ورزشی و 13 پژوهش‌سرا و بیش از 350 مدرسه منتخب استان به عنوان پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت فعالیت خود را برنامه‌ریزی می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر کدام از پایگاه‌ها به تناسب تخصص و توانمندی مربیان خود در یکی از رشته‌های فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و علمی فعالیت می‌کنند به طور مثال کانون‌های فرهنگی تربیتی در زمینه رشته‌های فرهنگی و هنری از قبیل قالیبافی، چرم دوزی و خیاطی فعالیت بیشتری دارند و مراکز دارالقران در زمینه آموزش روخوانی و حفظ قرآن توانمندی بیشتری دارند.

وی در پایان بیان کرد: امسال قریب به 600 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت ثبت شده در سامانه نورینو ایجاد می‌کنیم و انتظار داریم با تلاش مدیران پایگاه‌های تابستانی و آموزشگاه های علمی آزاد و زبان استان بیش از 80 هزار دانش‌آموز را جذب پایگاه‌ها کنیم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان