۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین ترویج عفاف و حجاب در بین نسل جوان نیازمند گفتمان‌سازی است
کد خبر: ۳۶۳۳۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۳۱ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

دهنوی در همایش «زیست عفیفانه» قزوین:

ترویج عفاف و حجاب در بین نسل جوان نیازمند گفتمان‌سازی است

کارشناس امور خانواده و جوانان با اذعان به اینکه برخوردهای سلبی روش مناسبی برای تشویق نسل جوان امروز برای حفظ عفاف و حجاب و زندگی عفیفانه نیست، بیان کرد: برای تشویق این نسل لازم است با زبان نرم سخن گفت زیرا حجاب امری فطری و مصداقی از حیا است.

ترویج عفاف و حجاب در بین نسل جوان نیازمند گفتمان‌سازی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام حسین دهنوی ظهر امروز در همایش «واکاوی زیست عفیفانه» که در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب و تأثیر آن بر زندگی عفیفانه اظهار کرد: حجاب و عفاف مصداق زیست عفیفانه است.

وی با طرح سوالی مبنی بر اهمیت و چرایی انجام واجبات و ترک محرمات الهی افزود: محدودیت‌هایی که در راستای انجام این اعمال به وجود می‌آید از نگاه دینی و قرآنی بی دلیل نیست بلکه برای مصونیت جسم و جان انسان در برابر آسیب‌های جامعه است؛ برای نمونه حفظ حجاب امنیت انسان را تأمین می‌کند.

کارشناس امور خانواده و جوانان ادامه داد: حجاب و عفاف تنها محدود به خانم‌ها نیست بلکه شامل آقایان می‌شود اما در بانوان به دلیل وجود ویژگی‌ها و خصوصیات خاص تأکید ویژه‌ای به آنها شده است چراکه در معرض آسیب بیشتری در مقابل سودجویان و طمع‌ورزان قرار می‌گیرند.

دهنوی عنوان کرد: با تأملی در قدرت آفرینش متوجه می‌شویم خداوند متعال اعضای مهم بدن انسان مانند مغز را در بالای سر و قلب را در وسط سینه و بین ریه‌ها قرار داده تا نشان دهد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مسئله عفاف و حجاب و زندگی عفیفانه در زن نیز مصداق همین موضوع است که با رعایت آن، جایگاه زن در محل مناسب و امنی قرار خواهد گرفت.



ترویج عفاف و حجاب نیازمند گفتمان‌سازی است 

وی با اذعان به اینکه برخوردهای سلبی روش مناسبی برای تشویق نسل جوان امروز برای حفظ عفاف و حجاب و زندگی عفیفانه نیست، بیان کرد: برای تشویق این نسل لازم است با زبان نرم سخن گفت زیرا حجاب امری فطری و مصداقی از حیا است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه پوشش چادر به عنوان حجاب ملی و برتر است، اذعان کرد: جلوه‌های حیا و عفت در جهان وجود دارد و نمونه‌های آن را با تأمل در تاریخ گذشتگان کشورهای اروپایی نیز می‌توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به آفت‌های ارتباط نامشروع دختران و پسران عنوان کرد: یکی از آفت‌های این رابطه‌ها، از بین رفتن گوهر عفیفانه دختران است که برای ازدواج آسیب‌زا خواهد بود.

کارشناس امور خانواده و جوانان گفت: 80 درصد علت برقراری ارتباط دختران با پسران با هدف ازدواج است اما 80 درصد پسران به دلیل ازدواج نبوده بلکه این افراد با نیت زیاده‌خواهی و سودجویی به سمت دختران می‌آیند که چنین شرایطی آسیب‌هایی را برای هر دو و به ویژه دختران به همراه دارد.

دهنوی در پایان سوءظن‌های بیمارگونه، کر و کور کردن طرفین در اثر علاقه واهی و نداشتن رابطه عاطفی را از آسیب‌های ارتباط نامشروع بین دختر و پسر برشمرد و یادآور شد: یکی از مصادیق زیست عفیفانه این است که مردان نامحرم از نگاه لذت بخش به زن نامحرم پرهیز کند.



اداره کل تبلیغات اسلامی تبیین را از مدارس آغاز کرده است


حجت‌الاسلام یوسف پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه این همایش اظهار کرد: مجموعه تبلیغات اسلامی در خصوص عفاف و حجاب اقداماتی را در دستور کار دارد که استفاده از تمام ظرفیت‌های کنشگران در جهاد تبیین از جمله این اقدامات است.

وی افزود: مجموعه تبلیغات اسلامی در جهت جذب مخاطب نیز اقداماتی را در دستور کار قرار داده که بخشی از آن آگاه‌سازی کنشگران فعال با تمرکز بر دختران است.

پورآرین تصریح کرد: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در مدارس دنبال می‌شود و برگزاری جشن روزه اولی‌ها و جشن شکوفه‌ها و پاتوق گفتگو و توانمندسازی کنشگران از جمله این برنامه‌ها بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: حضرت آقا بارها بر موضوع جهاد تبیین تأکید و عنوان کردند جهاد تبیین فرضیه قطعی و فوری است؛ پیرو صحبت ایشان باید بتوانیم با شیوه‌های جدید با آن ارتباط برقرار کنیم.

وی در پایان یادآور شد: مجموعه برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا ابعاد تبیینی را در حوزه عفاف و حجاب محقق سازد.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان