۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین رویداد طراحی بسته‌بندی باهدف تقویت اقتصاد هنر برگزار شد
کد خبر: ۳۶۱۹۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۷ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارشاد استان قزوین:

رویداد طراحی بسته‌بندی باهدف تقویت اقتصاد هنر برگزار شد

مدیرکل ارشاد استان قزوین گفت: برگزاری رویداد طراحی بسته‌بندی باتوجه به نیازسنجی جامعه هدف یعنی صنعت شکل گرفت و در پاسخ به این نیاز از ظرفیت هنرمندان استفاده شد.

رویداد طراحی بسته‌بندی باهدف تقویت اقتصاد هنر برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ رویداد طراحی بسته‌بندی روز گذشته با حضور مدیرکل ارشاد استان قزوین و جمعی از هنرمندان و صنعت‌گران استان در گالری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

محمدحسین فائزی در حاشیه این رویداد در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: این گونه رویدادها یکسری سلسله رویدادهای دوگانه هستند یعنی هم هنری و هم اقتصادی بوده و اقتصاد هنر در این ریدادها اصالت دارد که هنرمند بتواند کار خود را به نقطه پول برساند.

وی افزود: برگزاری رویداد طراحی بسته‌بندی باتوجه به نیازسنجی جامعه هدف یعنی صنعت شکل گرفت و در پاسخ به این نیاز از ظرفیت هنرمندان استفاده شد.

مدیرکل ارشاد استان قزوین ادامه داد: در واقع در این رویداد یک میز گفتگو بین مشتری و تولیدکننده اثر ایجاد شد و در روز آخر با برگزاری نمایشگاهی از آثار، مشتریان کارهای سفارشی خود را مشاهده کرده و برخی منجر به عقد قرارداد شده و برخی هم که انتظارات آنها را برآورده نکرده نیز قراردادی صورت نمی‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه این سبک کار در دنیا در حال اجراست، ابراز کرد: در این رویداد 30 هنرمند، 47 اثر تولید کردند و باتوجه به وجود خوشه‌های صنایع کوچک زیتون، انگور و کشمش و شیرینی‌های سنتی در استان، امیدوار هستیم که هنرمندان با ارتقاء توانمندی خود بتوانند نیاز این صنایع در حوزه طراحی بسته‌بندی را فراهم سازند که هم فروش این محصولات در داخل و خارج افزایش می‌یابد و هم اینکه یک چرخه اقتصادی برای هنرمند ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اینگونه رویدادها مجدد در استان برگزار می‌شود، گفت: نیازها را در استان شناسایی می‌کنیم و هر جا که با انباشت سرمایه مواجه باشیم از ظرفیت هنرمندان استفاده می‌کنیم.


محمد اسدی مدیر اجرایی رویداد طراحی بسته‌بندی در قزوین در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: این رویداد با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری رویداد طراحی بسته‌بندی در قزوین افزود: هدف اول ما کمک به اقتصاد هنر است به طوری که در سطح استان هنرمندان توانمندی در حوزه طراحی گرافیک داریم که صنایع شناختی از آنها نداشتند.

اسدی بیان کرد: از طرفی صنایعی را در سطح استان داریم که در حوزه بسته‌ندی محصولات خود نیاز به طراحان گرافیک خوب داشتند که معمولا به تهران مراجعه کرده و از هنرمندان پایتخت استفاده می‌کردند.

این مسئول ادامه داد: در رویداد طراحی بسته‌بندی نیز یک نقطه‌ای را طراحی کردیم که صنعت‌گران و هنرمندان طراح در یک نقطه مشترک قرار گیرند.

وی یادآور شد: کار را از صنایع کوچک استان به ویژه خوشه صنعت زیتون، انگور و کشمش و شیرینی‌های سنتی قزوین شروع کردیم.


مدیر اجرایی رویداد طراحی بسته‌بندی در قزوین گفت: نشان‌هایی که در این سه خوشه عضو صنایع کوچک بودند را دعوت کردیم که 9 نشان حضور یافتند و با پنج مورد از آنها صحبت کردیم.

اسدی بیان کرد: یک کارگاه پنج روزه را با حضور 30 هنرمند طراح و سه استاد از تهران برگزار کردیم که خروجی این کارگاه منجر به تولید 47اثر شد.

وی ابراز کرد: این 47اثر در سه بخش طراحی لیبل، طراحی بسته یا ساک‌ دستی و طراحی آرم‌ها و لگوها است که به نمایش گذاشته شد.

این مسئول گفت: هدف اصلی ما ایجاد ارتباط بین هنرمند و صنعت‌گر است تا از ظرفیت جامعه هنری استان قزوین استفاده شود.

انتهای پیام/ 1300
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان