۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین قزوین بیش‌از هفت هزار جانباز دارد
کد خبر: ۳۶۱۹۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۷ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

قزوین بیش‌از هفت هزار جانباز دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: این استان هفت هزار و ۵۹۳ جانباز را به خود اختصاص می‌دهد که این جانبازان از نواحی مختلف قطع اندام تحتانی و فوقانی، شیمیایی، اعصاب و روان، نخاعی، بصیر، تک چشمی و قطع سه عضو دارای مجروحیت هستند.

قزوین بیش‌از هفت هزار جانباز دارد

سمیه اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار ایثار و شهادت صبح قزوین؛ با اشاره به آمار جانبازان استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین در حال حاضر هفت هزار و 593 جانباز را در بخش‌های مختلف به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: آمار جانبازان با 5 الی 24 درصد جانبازی استان قزوین شامل چهار هزار و 460 نفر، 25 الی 39 درصد شامل دو هزار و 446 نفر، 40 الی 49 درصد شامل 308 نفر، 50 الی 69 درصد شامل 297 نفر و جانبازان با70 درصد جانبازی نیز شامل 82 نفر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: از مجموع هفت هزار و 593 جانباز استان، سه هزار و 133 جانباز دارای 25 درصد به بالا جانبازی و مابقی کمتر از 25 درصد هستند.

بیش از 6 هزار جانباز قزوینی در قید حیات هستند

اسماعیلی گفت: 6 هزار و 773 جانباز استان قزوین در قید حیات هستند که از این میزان 25 درصد به بالا شامل دو هزار و 371 نفر و زیر 25 درصد شامل چهار هزار و 402 نفر است.

وی اضافه کرد: مجموع هفت هزار و 593 جانباز استان قزوین از خدمات بیمه‌ای پایه و تکمیلی به صورت رایگان بهره‌مند هستند.

این مسئول با اشاره به وضعیت حق پرستاری جانبازان استان قزوین اذعان کرد: جانبازان بالای 50 درصد جانبازی حق پرستاری به صورت اتوماتیک برای آنها پرداخت شده اما جانبازان زیر 50 درصد در کمسیسیون پزشکی و براساس قوانین و باتوجه به میزان مجروحیت جانبازی، حق پرستاری برای آنها تعیین می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: شهرستان آبیک 459 جانباز به خود اختصاص می‌دهد که آمار جانبازان و مجروحیت از ناحیه قطع اندام تحتانی در آن شامل پنج نفر، اعصاب و روان هرکدام پنج نفر و تک چشمی 6 نفر هستند.

جانبازان قطع اندام تحتانی بیشترین آمار در بین سایر جانبازی‌های قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: 441 جانباز در شهرستان البرز حضور دارند که 10 جانباز از ناحیه اندام تحتانی و یک جانباز از ناحیه قطع اندام فوقانی دچار قطع عضو و یک جانباز شیمیایی شده و آمار جانبازان مجروح شده از ناحیه اعصاب و روان شامل سه نفر، بصیر یک نفر و تک چشمی پنج نفر است.

وی آمار جانبازان شهرستان بوئین‌زهرا را 521 نفر برشمرد و گفت: آمار جانبازان قطع عضو شده از ناحیه تک اندام تحتانی در این شهرستان شامل هفت نفر، قطع اندام فوقانی دو نفر، شیمیایی پنج نفر، اعصاب و روان چهار نفر، نخاعی یک نفر و تک چشمی هفت نفر است.

اسماعیلی اذعان کرد: شهرستان تاکستان 822 جانباز را به خود اختصاص می‌دهد که به لحاظ آماری شامل 14 جانباز در ناحیه قطع اندام تحتانی، دو جانباز در قطع اندام فوقانی، چهار جانباز شیمیایی، 13 جانباز اعصاب و روان، یک جانباز نخاعی و 11 جانباز تک چشمی هستند.

بیش از چهار هزار جانباز در شهرستان قزوین حضور دارند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: شهرستان قزوین دارای چهار هزار و 562 جانباز بوده که 99 جانباز از ناحیه قطع اندام تحتانی، 15 جانباز از ناحیه قطع اندام فوقانی، 19 جانباز شیمیایی، 44 جانباز اعصاب و روان، 10 جانباز نخاعی، 6 جانباز بصیر، 71 جانباز تک چشمی و دو جانباز سه عضو قطع را به خود اختصاص می‌دهد.

وی آمار جانبازان شهر محمدیه را 788 نفر عنوان کرد و یادآور شد: 12 جانباز قطع اندام تحتانی، یک جانباز قطع اندام فوقانی، چهار جانباز شیمیایی، 10 جانباز اعصاب و روان، یک جانباز بصیر و 10 جانباز تک چشمی در این شهر حضور دارند.

اسماعیلی در پایان گفت: آمار جانبازان استان قزوین در حوزه‌های مختلف شامل 148 جانباز قطع اندام تحتانی، 21 جانباز قطع اندام فوقانی، 33 جانباز شیمیایی، 79 جانباز اعصاب و روان، 12 جانباز نخاعی، هشت جانباز بصیر، 110 جانباز تک چشمی و دو جانباز سه عضو قطع است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان